iran flag

در آستانه یکسالگی سامانه ثبت آنی/ یک میلیون و 299 هزار سند رسمی در خراسان رضوی ثبت الکترونیکی شد

 

مشهد – ایرنا – مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت : طی یک سال راه اندازی سامانه ثبت آنی، یک میلیون و 299 هزار سند رسمی در این استان ثبت الکترونیکی شد.

محمد رضا رحمتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت آنی از 26 شهریور ماه پارسال افزود: این سامانه در 507 دفتر خانه اسناد رسمی استان راه اندازی شده است.

وی از جمله اسنادی را که از این طریق ثبت می شود شامل بیع، صلح، وکالت، رهن، اجاره، تقسیم نامه، اقاله، اقرار نامه، تعهد نامه، رضایت نامه و مانند آن عنوان کرد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه علاوه بر شفاف و آسان سازی تنظیم اسناد رسمی، اطلاعات اسناد تنظیم شده به صورت آنی از طریق شبکه های LAN و VAN در بانک های اطلاعات ادارات ثبت اسناد و املاک کشور قرار می گیرد.

رحمتی زاده گفت: علاوه بر آن اطلاعات ثبت ملک و مالک به روز رسانی شده و امکان دسترسی مالک به اصالت و اطلاعات مرتبط با ملک در فضای الکترونیکی ایجاد و نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و اسناد تنظیمی و استقرار برخط اطلاعات در دفاتر املاک ادارات ثبت اسناد رسمی بصورت لحظه ای فراهم شده است.

وی افزود: با ایجاد این سامانه ، اوراق بهادار که پیش از این در قطع های مختلف استفاده و در مواردی سرقت و جعل می شد، جمع آوری گردید و اینک اسناد به صورت یکسان با بهره مندی از بانک های اطلاعات ثبتی در قطع A4 تنظیم و با ثبت نهایی سند پرینت مکانیزه اخذ و تحویل افراد ذینفع می شود.

وی، راستی آزمایی هویت طرف های سند رسمی، عدم امکان جعل، استعلام الکترونیکی و حذف مراجعه حضوری، ارسال پستی اسناد مالکیت برای مالکان رسمی، حذف کاغذ ، تحقق دولت الکترونیک، استقرار سامانه پرداخت وجوه خدمات ثبتی و جلوگیری از اتلاف وقت را از جمله مزایای این سامانه عنوان کرد.

وی شفاف سازی و پیشگیری از زمین خواری و پولشویی را هم از دیگر مزایای این سامانه دانست.

سامانه ثبت آنی پارسال همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) از طریق ثبت یک سند رسمی الکترونیکی در یکی از دفاتر رسمی خراسان رضوی در سراسر کشور راه اندازی شد.

http://tnews.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%A7/788930485036.html#%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C%D9%84

بدون نظر
  1. ریاست محترم اداره ثبت خراسان رضوی می گوید

    جناب آقای رحمتی زاده خادم صدیق امام رضا (ع) چشم ما سران دفاتر و دفتریاران مشهد به گفتن یک یا علی از سوی شماست هماهنگ با کانون صدیق و پر تلاش خراسان و صدای ۳۴۰ دفتر خانه در مشهد مقدس برای حرکت سریعتر در جهت احیاء کمیته تقسیم اسناد ،احیاء عدالت اجتماعی و پاک کردن تار عنکبوت های رابطه های ناسالم و باند بازی و رشوه دهی و ظلم و بی عدالتی و مبارزه با تاریکی که نتیجتا باعث تنفس دفاتر اسناد رسمی در هوای پاک و روشن خواهد بود . یا علی

  2. فاطمه نظری سردفتر 129 مشهد می گوید

    درخصوص ثبت آنی که تقریبا باعث امنیت جامعه وسردفتران از اشتباهات ثبتی و جعل شده است و این جای تقدیر دارد فقط درراستای تحقق کامل ثبت آنی باید هر چه سریعتر دفاتر دفترخانه حذف شود

  3. همكار می گوید

    خدا رحمت کند مرحوم شهرام آزاد را که اولین سند ثبت آنی را ثبت کرد.

  4. همكار می گوید

    از همگی کارکنان محترم دفاتر اسنادرسمی که در طول یکسال گذشته با تمام ناملایمات و کم لطفی ها و نواقص و ناهماهنگی دیگران و با وجود اعتراضات به حق ارباب رجوع ولی با از خودگذشتگی و سعی وتلاش فراوان حتی شبانه روزی وخارج از وقت اداری ،با قدرت ایستادند تا این طرح به انجامی برسد،خسته نباشید می گویم.هرکس نداند و نخواهد بگوید خدا که شاهد است چه کشیدیم و چه توانی از ما صرف شد.اجرکم عندالله

  5. ناشناس می گوید

    فقط خواهش ما از مدیر کل محترم ثبت اسناد تقسیم اسناد است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.