iran flag

مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی در گفت‌وگو با تسنیم: سامانه ارسال و دریافت خلاصه معاملات در خراسان رضوی راه اندازی شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: سامانه ارسال و دریافت خلاصه معاملات در خراسان رضوی راه اندازی شده است.

غلامرضا رحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: با ثبت گواهی امضای دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی استان مراجعین بدون اینکه از طرف مقابل شناخت قبلی داشته باشند می‌تواند با او ارتباط برقرار و با اعتماد به اینکه دفاتر اسناد رسمی تصدیق امضای الکترونیکی را کرده است به وجود واقعی یکدیگر پی برده و با اطمینان خاطر و استفاده از کلید رمز خصوصی و عمومی اختصاصی با همدیگر معامله اینترنتی کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: با نصب سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه خدمات ثبتی در 507 دفترخانه اسناد رسمی استان، حقوق دولت در انتقال به موقع درآمدها حفظ، در وقت و هزینه ارباب رجوع و بانک‌ها صرفه جویی، در ارائه خدمات به مراجعین تسریع و تسهیل، مسافرت‌های بین شهری را کاهش، از تراکم مستقیم مراجعان بانکی می‌کاهد و سبب سرعت، دقت و کیفیت در ارائه خدمات به ارباب رجوع می‌شود.

راه اندازی سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا

رحمتی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا عنوان کرد: به منظور سهولت و سرعت بیشتر در رسیدگی به تقاضاهای اجرایی با راه اندازی سامانه مذکور امکان ثبت تقاضانامه، تشکیل پرونده، صدور اجرائیه و اخطاریه و غیره به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت بخش بخش ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تصریح کرد: ثبت شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری و پلمپ دفاتر روزنامه و کل نیز به عهده ادارات ثبت محول شده که این اقدام در قسمتی به نام شعبه ثبت شرکت‌ها با رعایت مقررات و عمدتاَ قانون تجارت و قانون ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری و آئین نامه‌های اجرایی و اصلاحی آنها و سایر مقررات مربوط صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: علائم و اختراعات و شرکت‌های خارجی در مرکز و در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت می رسد.

رحمتی زاده افزود: در قانون هفت نوع شرکت شامل شرکت‌های سهامی عام و خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و غیرسهامی تعاونی و نیز شرکت‌های تجاری و موسسات، ثبت اسم تجاری و پلمپ دفاتر پیش بینی شده که امور آنها از جهت ایجاد هویت و شخصیت، نه نظارت بر عملکرد آنها بر عهده ثبت شرکت‌ها و موسسات ادارات ثبت اسناد و املاک است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بخش نامه‌های ثبتی و اشخاص ممنوع المعامله از سال گذشته در استان همزمان با سراسر کشور تصریح کرد: با توجه به ضرورت اعلام اسامی افراد ممنوع المعامله به دفاتر اسناد رسمی در کوتاه ترین زمان ممکن به منظور جلوگیری از انجام معاملات غیر قانونی و پیشگیری از تضییع حقوق دیگران، سامانه مذکور به صورت یکپارچه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

رحمتی زاده با اشاره به درآمد پنج ماهه اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بیان کرد:در پنج ماهه اول سال جاری و در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی استان 311 میلیارد و 997 میلیون ریال درآمد حاصل که با 57.46 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز شده است.

وی به راه اندازی سامانه ارسال و دریافت خلاصه معاملات اشاره کرد و گفت: این سامانه مردادماه سال گذشته راه اندازی شده است و تاکنون به 290124 خلاصه معامله پاسخ داده شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اظهار کرد: جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ثبتی به مراجعین، دفاتر اسناد رسمی موظفند خلاصه معاملات را به صورت الکترونیکی ثبت و از طریق سامانه مدیریت کشوری املاک به واحد ثبتی مربوط ارسال کنند و نیاز به مراجعه حضوری مالکین یا نمایندگان دفاتر نیست.

وی افزود: توسعه خدمات در محیط مجازی و برخط از برنامه‌های راهبردی ثبت اسناد و املاک است که علاوه بر شفاف سازی عملکرد، سرعت بخشی در امور را در پی دارد و با اجرایی شدن کاداستر و ارائه خدمات الکترونیکی در چهار بخش مهم ثبت املاک، ثبت اسناد، ثبت شرکتها و مؤسسات و نیز اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا علاوه بر اینکه نظم عمومی جامعه، امنیت قضایی، توسعه اقتصادی و کسب درآمد را برای دولت به همراه داشته و اختلافات ملکی را به حداقل رسانده و با کاهش زمان انتظار دریافت خدمات و هزینه‌های مادی و معنوی وارده به مراجعه کنندگان، میزان رضایت مندی ارباب رجوع از عملکرد را ارتقا داده است.

راه اندازی پورتال اطلاع رسانی ثبت اسناد خراسان رضوی

رحمتی زاده بیان کرد: در راستای اطلاع رسانی سریع  و آسان و دسترسی بر خط مراجعین به آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با فعالیت دستگاه و دسترسی به خدمات مجازی ارائه شده، پورتال اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با آدرس kh.ssaa.ir ) در دسترس است.

وی افزود: به منظور تکریم ارباب رجوع در پورتال ارتباطی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی امکان برقراری ارتباط سریع و آسان جهت طرح مسایل و پیشنهادات به طور مستقیم با مدیر کل وجود دارد که با دریافت کد پیگیری در هنگام ارسال پیام از طریق سامانه امکان رهگیری و دریافت پاسخ از قسمت پیگیری نامه ارسالی برای شخص فراهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.