iran flag

در حاشیه نشست خبری دکتر تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان شد مدیرکل اداره ثبت اسناد خراسان رضوی: مشهد با کمبود نواحی ثبتی مواجه است

مشهد – ایرنا – مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره مشکل کمبود نواحی ثبتی در مشهد گفت: این کلانشهر حداقل نیاز به هشت ناحیه ثبتی دارد تا وضعیت پاسخگویی به مراجعان بهتر شود.


 
 

   

  

مشهد – ایرنا – مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره مشکل کمبود نواحی ثبتی در مشهد گفت: این کلانشهر حداقل نیاز به هشت ناحیه ثبتی دارد تا وضعیت پاسخگویی به مراجعان بهتر شود.

'غلامرضا رحمتی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک در مشهد فقط دو ناحیه ثبتی وجود دارد در حالی که حجم گسترده ای از خدمات بر روی این دو ناحیه بار شده لذا پاسخگویی به مردم زمانبر شده است.
وی گفت: ماهانه 16 هزار سند مالکیت صادر می شود ضمن آنکه بخش اجرایی اداره ثبت به اندازه یک دادگستری مطالبات وصول می کند.
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: هم اینک مشهد بعد از تهران در ارائه خدمات مختلف در جایگاه دوم کشور قرار دارد اما به رغم حجم گسترده خدمات فقط دو ناحیه داریم که هر یک به اندازه دو سه استان کارکرد دارند.
وی گفت: به دولت پیشنهاد شد که دو ناحیه ثبتی مشهد حداقل به هشت ناحیه افزایش یابد تا وضعیت پاسخگویی مناسبتر شود.
رحمتی زاده افزود: کل نیروی مورد نیاز برای این واحدهای ثبتی حدود 350 نفر برآورد شده که باید جذب شوند اما به دلیل محدودیتهای قانونی و سیاست دولت در کوچک سازی دستگاهها این امر با مشکل مواجه است.
وی با بیان اینکه طبق قانون، دولت و دستگاههای اجرایی باید کوچک و چابک شوند اظهارداشت: حتی اگر در شرایط فعلی امکان جذب نیرو هم نباشد در صورتی که دفتر ساختارهای معاونت توسعه منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری ساختار مربوط به نواحی مشهد را ابلاغ کند اداره کل ثبت و اسناد استان می تواند با همین ساختار نیروهای موجود را در میان واحدها توزیع کرده تا کار بین نواحی مختلف تقسیم شود.
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: همچنین پنج شهرستان باخرز، رشتخوار، زاوه، فیروزه و خلیل آباد اداره ثبت و اسناد ندارند لذا ساکنان ناچار هستند برای دریافت خدمات به شهرستانهای حوزه ثبتی اطراف مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: در شرایطی که طی سالهای گذشته دستگاههای مختلف اداری به لحاظ ساختاری توسعه یافته اند سازمان ثبت اسناد از نظر ساختاری تغییر نکرده لذا با توجه به نیاز خراسان و حجم گسترده خدمات، نیاز است تعداد نواحی ثبتی افزایش یابد و حداقل برای این استان و کلانشهر مشهد محدودیت قانونی رفع شود.

http://kh.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=4080&ctl=Edit&mid=10841&Code=8459

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.