iran flag

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک در گفتگو با میزان: سازمان جنگلها و مراتع در ثبت اراضی ملی کم کاری می کند/آماده صدور سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی هستیم

خبرگزاری میزان: معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سازمان های متولی اراضی ملی در خارج از محدوده شهرها خواست تا هرچه سریعتر نسبت به شناسایی این اراضی و صدور و دریافت سند آنها اقدام نمایند.

محمد حسن بکائیان در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان، در پاسخ به اظهارات یکی از مسوولین سازمان محیط زیست مبنی براینکه " سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارائه اسناد، استعلامی از سازمان محیط زیست نمی گیرد و این خود می تواند مشکل ساز باشد "تصریح کرد: مطمئنا سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به هیچ عنوان اقدام به صدور سند مالکیت اراضی ملی به نام غیر نمی کند.

به گفته وی چنانچه سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع کشور نقشه اراضی ملی را بر مبنای استانداردهای کاداستر به سازمان ثبت تحویل دهند، این سازمان در هنگام صدور سند مالکیت رعایت کامل جوانب را خواهد نمود.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه متولی اراضی ملی در خارج از محدوده شهرها سازمان جنگلها و مراتع زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است افزود: پس از تشخیص ملی بودن اراضی توسط سازمان های متولی، سازمان ثبت اسناد سند مالکیت آنها را به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان جنگلها و مراتع صادر می نماید.

بکائیان ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست دراین زمینه تنها وظیفه نظارت بر مناطق چهارگانه حفاظتی را برعهده دارد که می بایست تلاش بیشتری در جلوگیری از تجاوز افراد سودجو نسبت به این اراضی با تلاش در جهت مستندسازی و صدور اسناد مالکیت آنها مبذول نماید.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همواره هشدارهای لازم را نسبت به کم کاری سازمان های متولی اراضی ملی در جهت تهیه نقشه های کاداستری و تحویل آن به این سازمان جهت صدور سند ابراز داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.