دفاتر اسنادرسمی در زمان ثبت خلاصه معامله انتقال اجرایی،قبل از ثبت سند نسبت به استعلام الکترونیکی و دریافت پاسخ آن از ثبت محل اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، در بخشنامه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران آمده است: "باتوجه به مشکلات عدیده بوجود آمده در ثبت خلاصه معامله انتقال اجرایی همانطور که در دستورالعمل شماره 22026/92/101 مورخ 22/2/92 نیز اشاره شده بود، در زمان ثبت این قبیل اسناد، دفاتر اسنادرسمی جهت دسترسی به سامانه و ارسال خلاصه معامله الکترونیک سند انتقال اجرایی، باید قبل از ثبت سند نسبت به استعلام الکترونیکی و دریافت پاسخ آن از ثبت محل اقدام نمایند".
متن این بخشنامه در قسمت اطلاعیه های مدیرسیستم در پرتال کانون قرار گرفت.