iran flag

پایگاه خبری پلیس ایران: نامه جعلی، پرده از کار جاعلان حرفه ای برداشت (همکاران گرامی مراقب باشید)

گروه ناجـــــا- اعضای باند جاعلان حرفه ای که با نامه جعلی قصد رفع بازداشت سند ملکی را داشتند، توسط کارآگاهان پایتخت دستگیر شدند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، 27 مهرماه امسال، ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در پی دریافت خبری  مبنی بر بازداشت فردی توسط بازپرسی شعبه 13 دادسرای ناحیه 20 بلافاصله به محل اعزام شدند.

در بررسی های اولیه مشخص شد که فردی به نام "محمد" با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک شرق تهران با ارایه نامه قضایی (جعلی) خواستار تقاضای رفع بازداشت سند ملکی اش که برای ضمانت برادر همسرش به نام "ابوالفضل" را داده بود، شد.

این گزارش حاکی است، "محمد" در بازجویی های پلیسی اقرار که این نامه را از "ابوالفضل" برادر همسر خود گرفته که پس از تماس تلفنی وی به صورت خود معرف به این یگان مراجعه کرد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان، "ابوالفضل" را به منظور پاره ای از تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی دعوت کردند؛ وی در تحقیقات پلیسی معترف شد به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر که توسط بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 20 روانه زندان شدم.

وی ادامه داد: همسر خواهرم با سپردن سند منزلش، من را آزاد و پس از مدتی خواهان رفع بازداشت از سند خود شد؛ در این فاصله با فردی به نام "غلامرضا" آشنا شدم که پیشنهاد جعل مدرک در خصوص آزادی سند بازداشت شده را به من کرد، پس از تهیه نامه قصد فراهم کردن زمینه رفع بازداشت ملک را به صورت جعلی داشتیم.

کارآگاهان از طریق استعلام مشخصات جاعل "غلامرضا" از سیستم های اطلاعاتی دریافتند که دارای چندین فقره سابقه کیفری در زمینه جعل و سرقت است بنابراین طی قرار صوری، وی را در شرقی تهران دستگیر کردند.

در بازرسی از منزل وی، تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از قبیل مهر شعبه 3 دادیاری ناحیه 20، کارت های ملی جعلی با نام های مختلف، پروانه های کسب، فیش حقوقی، گواهینامه، وجه نقد، بیمه نامه، انواع نامه های قضایی( برگه های جلب سیار ممهور به مهر دادسرا و نامه های ترخیص خودرو) و.. همچنین پرینتر و چاپگر رایانه، یکدستگاه پرس کارت ملی با مهر برجسته و مهر دفاتر اسناد رسمی کشف شد.

گفتنی است، هر سه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

http://news.police.ir/News/fullStory.do?Id=236009

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.