iran flag

دیدار هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت

اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، دشتی اردکانی در این جلسه به مسائل و مشکلات جاری در حوزه دفاتر اسنادرسمی اشاره کرد.

 وی با ابراز تاسف از اینکه در ماده 169مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، از بنگاه داران گواهی نامه، مورد قبول و پذیرش است اما سندی که در دفتر اسنادرسمی ثبت می شود مورد قبول نیست،گفت: از دفاتر اسنادرسمی فاکتوری مطالبه می شود که خریدار و فروشنده باید آن را امضا کرده باشند و این امر به هیچ وجه در شان دفاتر اسناد رسمی نیست.

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران به درخواست برخی دفاتر مبنی بر تعطیلی روزهای پنج شنبه اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به نظرسنجی انجام شده از از طریق پرتال کانون از همکاران و درخواست حضوری و تلفنی تعداد زیادی از آنان، امیدواریم این مسئله مورد توجه سازمان ثبت قرار گیرد و به نحو مطلوبی بررسی شود.

 وی همچنین به تغییر مبلغ حق التحریر در سال 1390 اشاره کرد و اظهار داشت: این رقم آخرین مرتبه در سال مذکور افزایش داشته است و براساس قانون باید در سال آتی تغییر یابد و درخواست داریم این نرخ،‌ متناسب با نرخ تورم در سال 94 تغییر کند و قیمت واقعی تحقق یابد.

 دشتی اردکانی با تقدیر از ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص اعلام اسامی اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران شش استان، از وی درخواست کرد تا در مراسم افتتاحیه کانون ها در این استانها حضور یابد تا قوت قلبی برای همکاران در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر ایجاد شود.

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه سخنان خود از ریاست سازمان ثبت درخواست کرد طرح ایجاد یک مرکز میانی را در خصوص گواهی امضای الکترونیک از سوی کانون سردفتران مورد بررسی قرار دهد.

 همچنین در این جلسه نظرات و پیشنهاداتی از سوی دیگر اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص سفرهای خارجی به اتحادیه جهانی سردفتران و سایر کشورهای عضو اتحادیه، بودجه کانون مرکز و سایر کانونها، کاداستر، آیین نامه پیش فروش ساختمان، عملکرد واحد بیمه و درمان کانون، مشکلات ثبت آنی،‌ مشکلات تفاوت زمانی در خصوص ارایه آمار به سازمان ثبت سازمان امور مالیاتی و سند مالکیت خودرو مطرح شد.

 تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، با بیان اینکه در حوزه سردفتری باید با تعامل و حسن نیت تلاش کنیم و روز به روز بخش حاکمیتی را ارتقا دهیم،‌گفت: مردم باید ارزش و اهمیت کار سردفتری را احساس کنند. فضای همدلی و همکاری در حال حاضر بسیار مناسب است و تقریبا در این مقطع زمانی ایرادات اجمالی به سرعت شناسایی و رفع می شوند.

 تویسرکانی با اشاره به اینکه تقریبا خروجی تحولات اخیر در حوزه ثبت اسناد در جامعه مثبت است و این امر جای خوشحالی دارد، افزود: امروز همه دستگاه هایی که مسئولیتی در ارزیابی عملکرد اقدامات دارند آن را مثبت ارزیابی کرده اند.

 وی گفت: دفاتر اسناد رسمی احساس امنیت بیشتری نسبت به گذشته دارند و دسترسی آنان به آمارها بیشتر شده است که این امر در توسعه اقتصادی کشور در زمینه آمایش و مسایل مختلف کاربرد دارد و زمینه های جدید برای دفاتر و اثبات اهمیت سندرسمی ایجاد شده است.

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی در حوزه قوانین و مقررات نیازمند تحولاتی هستیم، اظهار داشت: توسعه سندرسمی و مقابله با تنظیم اسناد عادی یکی از این امور است. امروز بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از معاملات و اسناد عادی و نقل و انتقالات عادی است و باید در زمینه الزامی کردن ثبت رسمی اسناد و مسدود کردن زمینه سوء استفاده از اسناد تلاش کنیم.

 وی همچنین بر لزوم رفع ایرادات موردی در سامانه ثبت آنی تاکید کرد و از هیات مدیره کانون مرکز درخواست کرد تا پیشنهادات خود را در این زمینه ارایه کنند.

 تویسرکانی درخصوص تعطیلی روزهای پنج شنبه ها برای دفاتر اسناد رسمی، به برسسی انجام شده در این رابطه پرداخت و اعلام کرد: در یک مقطع زمانی ثبت سند در روزهای هفته مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در روزهای پنج شنبه تعداد اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی ثبت می شوند بیشتر از سایر روزهاست و با شرایط فعلی تعطیلی روزهای پنجشنبه به مصلحت نیست. اقبال مردم به دفاتر اسناد رسمی در روزهای پنجشنبه بیش از سایر روزهاست و این روز برای مردم حیاتی است.

بدون نظر
  1. حسن آبادی سردفتر 211 مشهد می گوید

    با سلام خدمت اعضاء کانون خراسان و کلیه همکاران از هیات مدیره کانون مجدانه تقاضا دارم نسبت به تاخیر واریز حق التحریر از سوی شرکت سامان اقدامات لازم را به عمل آورید چون حق التحریر دفترخانه اینجانب از تاریخ پنجم آبان واریز نشده است و هیچ نهادی پاسخگو نیست و از زمانی که طرح شاپرک از سوی بانک مرکزی اجرا شده است حق التحریر حداکثر بایستی تا چند ساعت بعد در حساب دفترخانه باشد و در ضمن بانک ملی ایران هیچ خدمتی به همکاران در قبال واریز حق التحریر ارائه نمی دهد (لطفا این هشدار را جدی بگیرد )با تشکر

  2. ناشناس می گوید

    در مورد حق التحریر عدم رقابتی بودن ان – به نحوی که سابقا مورد عمل دفاتر بود و حداقل و حداکثر تعیین شده بود- نیز بسیار مهم و شایان توجه است چراکه ایجاد فضای رقابت با تعیین حداقل و حداکثر حق التحریر خود انگیزه و سبب تخلفات است

  3. دفتر۴۷کاشمر می گوید

    آقای حسن آبادی بنده هم دقیقا بامشکل شما روبرو هستم تاکنون کسی جوابگو نبوده است

  4. سردفتر خوب می گوید

    همکار محترم متاسفانه پس از نصب نسخه جدید در سیستم پرداخت سامان هر روز در انتهای وقت اداری می بایست از طریق دستگاه پوز اقدام به تسویه حساب نمایید. در این صورت وجوه قبل از ۲۴ ساعت به حساب شما واریز می گردد.

  5. سردفتر خوب می گوید

    کانون محترم ، لطفا نسبت به تراکنش های قدیمی (تراکنش های دفترخانه قبل از سال ۹۳) که از سایت سامان حذف شده است تذکر فرمایید. بعضا برخی از شماره مرجع ها در سال گذشته در بازرسی ها مورد نیاز می باشد . باتشکر .

  6. دفتريار می گوید

    با سلام در پایان وقت اداری با تسویه حساب از طریق کارتخوان و انجام آن حق التحریر به حساب واریز میشود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.