iran flag

مهری: به روز رسانی کدپستی درسراسر کشور جدی است

تهران – ایرنا – مدیرعامل شرکت پست گفت: عزم شرکت پست برای به روز رسانی کد پستی درسراسر کشور جدی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، حسین مهری افزود: از ابتدای شروع این پروژه تاکنون 42 میلیون مکان برای واگذاری کد پستی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در اماکن شهری لازم است هر دو سال یکبار و در اماکن روستایی نیز هر چهار سال یکبار بهنگام سازی و بروز رسانی کد صورت گیرد که در 8 سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل شرکت پست، اظهار داشت: در حال حاضر تمام امکانات شرکت پست برای بروز رسانی اطلاعات کد پستی در شهرها و روستاها برابر ضوابط و قوانین آماده است.

مهری با بیان آنکه محوریت اطلاعات کد پستی و نقشه های کاداستری مبنای مناسبی برای اتصال تمام داده ها و اطلاعات در کشور است، افزود: پارسل های شهرداری و ثبت اسناد نیز نیازمند انطباق با کد پستی است.

وی بر لزوم اجرای این طرح، پس از شناسایی اطلاعات مکانی عرضی و طولی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همه سازمان ها یک تعریف واحد از مکان داشته باشند.

مدیرعامل شرکت پست به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحران ها، امداد رسانی و موارد اورژانسی می توانیم مکان را به راحتی شناسایی کنیم.

مهری اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور تعمیم می یابد.

وی گفت: هم اکنون در این زمینه شرکت پست با 8 استانداری تفاهم نامه منعقد کرده و امیدواریم بتوانیم در جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در سراسر کشور گام برداریم.

مدیرعامل پست اضافه کرد: اطلاعات یکی از اساسی ترین پیش زمینه های اجرایی شدن دولت الکترونیک است و قطعا می تواند روند حرکت رو به رشد آن را تسریع بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.