iran flag

عمار تفتی در گفتگو با مهر: ناآگاهی از قوانین عرصه را به مردم تنگ می‌کند/ چاپلوس نیستم

 

عمار تفتی معتقد است بسیاری از ایرانی‌ها از قوانین جاری کشور آگاهی ندارند و این ناآشنایی عرصه را برای افراد در زندگی تنگ می‌کند.

عمار تفتی بازیگر «برابر اصل» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری با این مجموعه تلویزیونی که در حال پخش از شبکه یک است، اظهار کرد: خیلی دیر به این سریال پیوستم و می‌توانم بگویم آخرین بازیگری بودم که به این کار دعوت شدم و همین مساله موجب شد تا در 15 روز نخست تصویربرداری به شدت دل نگران و هیجان زده باشم که چطور می‌توانم در مدت زمان اندک از پس چنین نقش سختی برآیم.

نقش چند شخصیتی آرش برایم جذاب بود

وی افزود: جذابیت نقش آرش ایوبی برای خودم از این جهت بود که یک نقش چند شخصیتی داشت. هرچند که بیننده تاکنون 2 شخصیت او را دیده است؛ آرش معتاد داخل منزل و خانواده و آرش خوش تیپ و خوش اخلاق و به اصطلاح تحصیل‌کرده خارج منزل. اما بینندگان در شب‌های آینده با جنبه‌های دیگر شخصیتی آرش بیشتر آشنا می‌شوند که وی را جذاب‌تر خواهد کرد.

بازیگر «گل‌های گرمسیری» با اشاره به اینکه ایفای این نقش با ابعاد چند شخصیتی آرش خیلی سخت بود، بیان کرد: می‌توانم بگویم تا آخرین جلسه تصویربرداری یک لحظه از درگیری‌ها و خستگی‌هایی که این نقش روی دوشم می‌گذاشت رها نشدم و به جرات می‌گویم یکی از سنگین ترین پروژه‌هایم بود.

آدم چاپلوسی نیستم

تفتی با بیان اینکه 2 ماه مقابل دوربین این سریال بوده است، تصریح کرد: این نقش در اصل هیچ نزدیکی با شخصیت خودم نداشت، آرش مبادی آداب چاپلوس دفترخانه و آرش داخل منزل خیلی از خود واقعی من دور است. چون اصلا آدم چاپلوس و زبان بازی که آرش در سریال نشان می‌دهد نیستم و نخواهم بود.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» درباره جنبه‌های آموزشی خوب «برابر اصل» تأکید کرد: به نظر من جای چنین پروژه‌هایی در تلویزیون به شدت خالی است و من به شخصه خیلی دوست دارم که همچین شکلی از سریال‌سازی را به پلیس راهور ناجا، شهرداری، قوه قضاییه و شرکت مترو پیشنهاد بدهم.

ناآگاهی از قوانین جاری کشور

وی یادآور شد: فکر می‌کنم ما در بخش‌هایی از زندگی‌مان چوب نادانی و بی تجربگی‌مان را می‌خوریم، اینکه ما از قوانین جاری کشور آگاهی نداریم و همین نا آشنایی نسبت به حق و حقوقمان در بسیاری از مواقع عرصه را برای ما در زندگی تنگ می‌کند و این می‌شود که حالا در راهروهای دادگاه‌ها و دادسراها می‌بینیم.

سریال کپی برابر اصل

تفتی اضافه کرد: صرف نظر از این ناآگاهی حقوقی، ما مشکلات عدیده فرهنگی داریم که می‌توانیم در قالب برنامه سازی و ساخت سریال با رویکردهای آموزشی به حل آن کمک کنیم.

معرفی بلاهایی که ناآگاهی به امور حقوقی سر خانواده‌ها می‌آورد

او با اشاره به اینکه «برابر اصل» با همکاری و مشارکت کانون سردفتران و دفتریاران ساخته شده است، تأکید کرد: طبیعی است که سریال علاوه بر معرفی کانون، این پیام را به مردم می‌دهد که رفتن به دفترخانه برای ثبت در معاملات و انجام کار به صورت رسمی‌ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چه مزیت‌هایی دارد و در عین حال ناآگاهی نسبت به امور حقوقی و ثبتی چه بلاهایی می‌تواند سر خانواده‌ها بیاورد. امیدوارم ساخت سریال‌های این چنینی که حاوی جنبه‌های مثبت آموزشی هست روزی در تمام شبکه‌های رسانه ملی عملی شود.

بازیگر «ساختمان 85» درباره بهترین سکانس سریال جدیدش هم گفت: چند سکانس هست که من خیلی منتظرم آن‌ها را ببینم. این را بگویم در این چند شبی که از پخش سریال می‌گذرد در تماس‌هایی که دوستان و مردم با من داشتند، هم پیام‌های مثبت بود و هم منفی و از سویی چون هنوز قسمت‌های میانی سریال در حال پخش است، خودم هم زود است که بخواهم درباره بازی‌ام قضاوت کنم. تنها امیدوارم کار مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.