iran flag

رییس کانون سردفتران و دفتریاران: نیاز به شناخت قوانین حقوقی و ثبتی دلیل ساخت «برابر با اصل» بود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم از مزایای تنظیم سند رسمی اطلاعی ندارند، در کانون سردفتران تصمیم بر آن شد تا در قالب یک مجموعه تلویزیونی، قوانین ثبت در معاملات را به هموطنان نشان دهیم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا دشتی‌اردکانی ادامه داد: در این راستا از آقای جلال الدین دری که هم کارگردان و نویسنده است و هم از سردفتران کانون، خواستیم تا فیلمنامه‌ای را درباه ترویج سند رسمی بنویسد و کارگردانی آن را هم به عهده بگیرند. پس از تنظیم سناریو و مطالعات مقدماتی، از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون برای حضور در این پروژه استفاده کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در سریال برابر با اصل تلاش شده تا مزایای سند رسمی و چگونگی تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی را از طریق داستانی اجتماعی به مخاطبان شبکه یک سیما نشان دهیم.

 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: با توجه به پخش 10 قسمت از این سریال، هموطنان و همینطور همکاران سردفتر من از سراسر کشور از طریق پورتان کانون سردفتران و دفتریاران پیام‌های مختلفی مبنی بر رضایت از پخش سریال برابر با اصل ارسال و از اینکه این مجموعه توانسته این قسمتی از جامعه که در خصوص مزایای سند رسمی آگاهی نداشتند را آگاه کند، تشکر کردند.

 

این مسئول قضایی با بیان اینکه تنظیم سند به‌صورت رسمی مهمترین رکن در اسناد تنظیم شده است، تصریح کرد: پرونده‌هایی که در خصوص ملک و املاک و اموال مردم در محاکم دادگستری تشکیل می‌شود، بیشتر درباره تنظیم سند عادی است. مردم باید بدانند برخلاف سند رسمی، سند عادی قابل انکار است، ولی اسنادی که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شوند، پشتوانه‌اش قوه قضاییه است و تمام دوایر دولتی ملزم هستند که مفاد این سند رسمی را اجرا کنند و هیچ نهاد و اراده‌ای نمی‌تواند این سند رسمی را که در دفاتر تنظیم و ثبت شده، انکار کند.

 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تشکر از رییس قوه قضائیه، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر شبکه یک صدا و سیما به دلیل ساخت چنین مجموعه تلویزیونی، ابراز امیدواری کرد تا پیام‌های آشکار سریال برابر با اصل بتواند به مردم در تنظیم اسناد به‌خصوص در انجام معاملات ثبتی کمک کند.

 

دشتی اردکانی در پاسخ به این سوال که آیا کانون قصد دارد در آینده در ساخت مجموعه تلویزیونی با چنین رویکردی مشارکت کند، گفت: پس از پایان سریال و جمع آوری بازخوردهای آن، در صورت موافقت مسئولان قوه قضائیه و اقبال مردمی برای ساخت سریالی دیگر با صدا و سیما همکاری خواهیم کرد، البته باید ببینیم این سریال چقدر در انتقال نکات آموزشی موفق بوده و درصورت موفق بودن، قطعا ساخت مجموعه دیگری را آغاز می‌کنیم.

 

وی درباره بازخورد پخش سریال برابر با اصل در بین مسئولان قوه قضائیه نیز گفت: قرار است پس از پایان سریال برابر با اصل یک نظرسنجی از مسئولان قوه قضائیه و سران دفاتر اسناد رسمی در این باره انجام دهیم.

 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری و مشارکت در این مجموعه تلویزیونی افزود: این دومین تجربه ما بود که در عرصه تلویزیون وارد شدیم، ولی امیدوارم در دوران مدیریت آقای سرافراز در رسانه ملی بتوانیم برای ساخت مجموعه‌های تلویزیونی و تله فیلم با موضوع ثبتی و حقوقی همکاری کنیم.

 

دشتی اردکانی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که برای ساخت سریال هایی با موضوع حقوقی، ما مشاورانی را در کنار کارگردانان و فیلمنامه نویسان قرار می دهیم بنابراین این فضا و زمینه برای همکاری همه کارگردانان و فیلم سازان فراهم هست تا درباره تولید آثار هنری با موضوع ثبت در معاملات فعالیت کنند.

 

وی درباره موفقیت سریال برابر با اصل در انتقال پیام‌های حقوقی به مردم تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم که این سریال در انتقال نکات آموزشی صد در صد موفق بوده یا نه، ولی حداقل می توانم بگویم این سریال توانست مردم را با اصطلاحات حقوقی و معاملات ثبتی آشنا کند، هدف ما هم آموزش مردم است و اعتقاد دارم متاسفانه آموزش نه تنها در مورد مسایل حقوقی، ثبتی و دفاتر اسناد رسمی در جامعه کم است، بلکه تقریبا ما در تمام شئونات جامعه مبتلا به فقر آموزشی هستیم.

 

دشتی‌اردکانی افزود: ما برآن شدیم که بتوانیم در این سریال فقط به مردم آموزش بدهیم، چون می‌دانیم ناآشنایی با امور حقوقی در معاملات ثبتی چگونه می‌تواند ماحصل یک عمر تلاش و کوشش یک فرد و خانواده را بر باد دهد. ما با پخش سریال برابر با اصل تلاش می کنیم تا اندکی جامعه را با مسایل ثبتی و حقوقی در معاملات آشنا کنیم.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    نمی دانم چگونه و با چه کلمه تاسف خود را از پخش این سریال بیان کنم.سردفتری که امور دفترخانه و خانه اش را نمی تواند از هم تفکیک کند . همسرش در جمیع امور دخالت می نماید.سریالی که شگردهای مختلف را یه مردم اموزش میدهد. درست است که جاعلین و متخلفین روشهای پیچیده تری دارند اما قاطبه مردم که اینگونه نیستند متاسفمممممممممممممممممممممممممم.

  2. ناشناس می گوید

    سلام ، از وقتی این سریال رو میبینم از خودم وشغلم متنفر شدم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم ، واقعا ضربه بدی به سردفتری وشان سردفتری است دردی به دردمان اضافه شد واز اینهمه استعداد سازندکان این فیلم متعجب شدم خدا به دادمون برسه ، فقط همین سریال رو کم داشتیم ،خدا کنه مردم زیادی نتونن این سریال رو ببینن ، سردفتر را باید ته دفتر نشون میداد ودل ما به درد نیاد ؟ واقعا من هم متاسف شدم اما فایده ای نداره ، واقعا خودشون خوشحالن اینقدر مظلوم نمایی وضعیف جلوه داده شدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ناشناس می گوید

    روی جه حسابی با داشتن اینهمه سردفتر باید نظریک نفرباید توی سریال مورد تایید باشه وهیج مشورتی هم از بقیه نکیرن ؟ وقتی یکنفر هم بنویسه وهم کارکردانی کنه وهم تهیه کننده باشه همین میشه دیکه ، حالا باید با صرف اینهمه بودجه از ده درصدهای ما تا اخر عمرمون متاسف باشیم که مفتخر هم هستن ، خدارو شکر که اینهمه همکاری ومشورت توی همکارامون هست ، از بقیه جه توقعی میتونیم داشته باشیم !!!!!!!

  4. ناشناس می گوید

    فقط می توانم اظهار تاسف کنم که این سریال فقط نقاظ ضعف سردفتران واینکه تا چه حد مسئولیت دارند و نیز مردم چگونه می توانند انان را بخاطر کارهای کوچک واشتباهات کوچک به همه جا بکشانند را آموزش میدهد

  5. همکاراز تربت حیدریه می گوید

    واقعا” چه هدفی در این سریال دنبال میشود پول دادیم سریالی بسازند که به مردم آموزش تو دهنی زدن به سردفتر را یاد دهند بخدا خیلی بهتر بود این سریال با جهت گیری مثبت و با به تصویر کشیدن تلاش دفاتر در تثبیت و حفظ و صیانت از حقوق مردم و راهنمایی آنان در مراجعه درست و قانونمند به دفاتر و گوشزد نمودن قوانین و مقررات و آیین نامه هاو صبر و شکیبایی مردم در هنگام تنظیم اسناد ساخته شود متشکرم

  6. ناشناس می گوید

    من که هر چه دقت کردم هیچ جای این سریال موضوعی نبود که باعث شود مردم ترغیب به تنظیم سند در دفاتر شوند و یا ارجحیت سند رسمی رو به سند عادی نشون بده اقایون چطور این حرف رو می زنن و از کار نسنجیده یخود تعریف و تمجید هم می کنن

  7. ناشناس می گوید

    وقتی که خودمون گزارش سالیانه از صورت حساب از کانون نمی خواهیم همینه دیگه هر کاری که دلشون بخواد می کنن بعدش هم نظرات منفی رو در امار نظرات مثبت حساب کرده از خود تمحید می کنن ضمن این که تبلیغات لازمه رو هم برای خودشون در رسانه انجام می دن

  8. کلاهبردار می گوید

    کانون بجای پول مفت خرج کردن یه فکر بحال دفترچه درمانی وبیمه سردفتران بکنه ما به کی بگیم نمی خواهیم شان سردفتری رو به این واون نشون بدیون لااقل در زمانی که توی فکر مبارکتون ساخت چنین سریال مزخرفی شکل گرفت یه نظر خواهی هم می کردید واقعا مزخرفه و اخرش هم معلوم سردفتر بی گناهه و جاعلین وغیره دستگیر می شن حتما شان سردفتر حفظ میشه واقعا مزخزفه این سریال مزخرف

  9. همکار می گوید

    با سلام بنده بعنوان یه سردفتروکارمندکه حدود۲۲ سال است شاغلم وبفولی استخونی ترکوندم ازعزیزانی که این سریال را درست کردند کمال تشکر دارم دوستان اینقدهمکاران خودرامورد نقد مغرضانه قرار ندیدکمی انصاف داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.