iran flag

در پیشرفته‌ترین کشورها هم بیمه دندانپزشکی وجود ندارد

 

در پیشرفته‌ترین کشورها هم بیمه دندانپزشکی وجود ندارد

 

رئیس سازمان بیمه سلامت گفت:دندانپزشکی در پیشرفته‌ترین کشورها هم تحت پوشش بیمه نیست در کشور ما هم خدمات بطور کامل تحت پوشش قرار نمی‌گیرد و این در حالی است که در گروه سنی زیر 14 سال این قطعیت وجود ندارد.

 

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محسنی بند‌پی رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در یک نگاه سلامت محور برای افراد زیر 14 سال، کلیه اقداماتی که شامل 20 خدمت است را تحت پوشش قرار می‌دهد ولی بطور کلی هر خدمت جدیدی که بخواهد وارد بیمه شود ابتدا باید در شورای عالی بیمه بررسی شده و بعد در هیئت دولت پیشنهاد شده و بار مالی آن معین شود و در اعتبارات بیمه تعیین شود تا بیمه بتواند آن خدمت را تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: با نگاهی به ردیف اعتبارات بودجه‌ای امسال معلوم می‌شود که یک ردیف بودجه‌ای از مجلس هفتم آمده و آن هم پیگیری، آموزش و درمان افراد زیر 12 سال است که هر سال 2 میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق می‌گیرد. ولی بیمه سلامت یک بسته خدمت را در قالب 20 خدمت برای این افراد در نظر گرفته است ضمن اینکه تمام خدمات دندانپزشکی را نمی‌توان تحت پوشش بیمه قرار داد و بطور کلی یعنی خدمات مهمتر از خدمات دندانپزشکی مثل آزمایشات ژنتیک یا پروتز زانو را هم نمی توان تحت پوشش بیمه قرار داد.

بند‌پی در پایان گفت: توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که اولا تمام افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند دوما بسته خدمتی تعریف شود که جوابگوی اکثریت نیازهای ما باشد./
 
http://www.icana.ir/Fa/News/269378
بدون نظر
  1. برهانی می گوید

    در کشورهای پیشرفته خیلی مسائل هم هست که اینجا نیست .

  2. حا فظ می گوید

    به بیمه کشور دانمارک سری بزنید

  3. سردفتراسنادرسمی351مشهد می گوید

    لطفا از سهم بیمه ها در تامین هزینه های درمان کشورهای غربی هم گزارشی تهیه کنید تا همه چیز را کنار هم مقایسه کنیم.

  4. ناشناس می گوید

    ایاهزینه دندانپزشکی انجا هم این قدر بالا است ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.