به نام خدا
همکاران محترم
نظر به اینکه در بند یک ماده 12 آئین نامه قانون دفاتر تصریح گردیده دفاتر گواهی امضاء مکلفند رونوشت یا فتوکپی سند گواهی شده را به هزینه متقاضی دریافت و نگهداری نمایند بطوریکه مشاهده شده بعضی از دفاتر اسناد رسمی قبل از انجام تشریفات تصدیق امضاء از ورقه یا برگه یا فرمت (سند)مورد نظر فتوکپی تهیه و هر دو نسخه اصل و فتوکپی را ممهور به مهر دفترخانه و ممضی به امضاء سردفتر مینمایند که در نتیجه نسخه متقاضی و سابقه دفترخانه هر دو ممهور به اصل مهر و اصل امضاء سردفتر میباشد که این رویه مورد ایراد و اشکال بازرسان ثبت قرار گرفته است لذا توصیه میشود بمنظور پیشگیری از هرگونه انتساب تخلف انتظامی در این خصوص ،همکاران محترم با رعایت دقیق بند یک ماده 12 آئین نامه قانون دفاتر و ردیف 134 مجموعه بخشنامه های ثبتی مبادرت به تصدیق امضاء نمایند و بعد از انجام تشریفات تصدیق امضاء از فرمت تصدیق امضاء شده که ممهور به مهر دفترخانه و ممضی به امضاء سردفتر و صاحب سند میباشد فتوکپی تهیه و در بایگانی دفترخانه نگهداری فرمایند .
کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی
با تشکر از توصیه های خوب و کاربردی همکاران محترم در کانون انشاله موفق باشید
با سلام و تشکر از شما بابت صرف وقت و گوشزد کردن قوانین و بخشنامه ها به همکاران.موفق و سربلند باشید.
باسلام ضمن تشکر از دقت نظر شما جناب آقای حسین زاده خواهشمند است به این سئوال پاسخ بفرمایید : آیاباتوجه به قوانین موجود در تنظیم سند وکالت فروش برای فیش حج یا وکات فروش سهام شرکتها نیاز به گواهی مالیاتی ۱۸۷ میباشد یا خیر ؟