iran flag

با حضور مسئولان استانی همایش مبارزه با جعل اسناد دولتی در اردبیل برگزار شد

جعل امضا

خبرگزاری تسنیم: با حضور مسئولان استانی٬ مدیران دفاتر اسناد رسمی و مدیران دفاتر ثبت ازدواج و طلاق همایش مبارزه با جعل اسناد دولتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی٬ دادستان عمومی و انقلاب اردبیل عصر امروز در همایش مبارزه با جعل اسناد در اردبیل با اشاره به برخی از مفاد قانونی در مورد مبارزه با جعل اسناد اظهار داشت: باید مسئولان و صاحبان دفاتر اسناد رسمی دقت لازم را در زمینه مراحل ثبت اسناد رسمی داشته باشند تا تخلفات در این زمینه کاهش یابد.

وی هوشیاری مدیران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی را در پیشگیری از اینگونه جرائم موثر دانست و افزود:‌ به طور قطع دقت در رعایت قانون در مراحل مختلف ثبت، سوء استفاده از این اسناد را برای فرصت‌طلبان از بین می‌برد که باید سردفتران و فعالان این بخش دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند.

عتباتی با بیان اینکه جعل اسناد از جرائم علیه امنیت به شمار می‌رود٬ تصریح کرد: باید در این زمینه تمامی مسئولان مرتبط و دفترداران اسناد رسمی همکاری و تعامل لازم را برای مبارزه با این امر داشته باشند و به شدت با این تخلفات مبارزه شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تشریح اینکه دستگاه قضا حمایت قاطع از عملکردهای قانونی و در چارچوب موازین ومقررات تعیین شده دفاتر اسناد رسمی می‌کند٬ گفت:  در کنارر حمایت از عملکردهای قانونیی در این حوزه٬ با جرائم مرتبط با این حوزه به شدت برخورد قانونی انجام می‌شود تا زمینه و بستر از بین رفتن چنین جرائمی در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه جعل اسناد سبب می‌شود تا امنیت خاطر از جامعه از بین برود و نوعی اغتشاش و ناآرامی سایه بر فعالیت‌های قانون بیندازد٬ افزود: جعل اسناد می‌تواند زمینه و بستر بی‌اعتمادی را در مردم فراهم کند که باید با قاطعیت با این امر برخورد و مقابله شود.

همایش مبارزه با جعل اسناد رسمی با حضور مسئولان استانی از جمله مدیرکل ثبت اسناد املاک استان، مدیران دفاتر اسناد رسمی و مدیران دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در اردبیل برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.