iran flag

با تصویب مجلس؛ اسناد اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه وام‌های کشاورزی پذیرفته می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای بانکها را مکلف کردند که اسناد رسمی اراضی کشاورزی را به عنوان وثیقه وامهای بخش کشاورزی و روستایی بپذیرند.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نمایندگان مجلس درادامه بررسی جزییات لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ماده الحاقی 14 را در جلسه علنی امروز شنبه به تصویب رساندند.

 

طبق این مصوبه بانکها مکلفند اسناد رسمی مالکیت مفروض و مشاع اراضی کشاورزی محل اجرای طرح‌های کشاورزی ، قراردادهای واگذاری اراضی ملی و دولتی وزارت جهاد کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و اسناد مناظر روستایی را به عنوان وثیقه وام‌های بخش کشاورزی و روستایی بپذیرند.

 

همچنین کلیه اسناد عادی مربوط به خرید و فروش چاههای کشاورزی مجاز دارای پروانه‌ی بهره برداری و سهام آنها که با پایاب مربوطه و با حفظ کاربری کشاورزی تا پایان سال 1392 تبادل و تنظیم شده باشند در جهت خدمات رسانی‌های مربوطه صرفا نزد وزارت‌خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و نفت در حکم اسناد رسمی تلقی می‌شود.

بدون نظر
  1. mahmood می گوید

    قبض شرط صحت عقد رهن است و تصرف مالکین مشاعی در مال مشاع بدون اذن همه ی مالکین مجاز نیست و در نتیجه امکان قبض بدون امضای همه ی شرکا امکان پذیر نیست . ظاهرا به این نکته در تصویب قانون توجه نشده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.