iran flag

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی خبر داد: تشکیل ۴٠هزار پرونده در مسیر اجرای قانون سامان‌دهی مسکن

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی از تشکیل حدود ۴٠هزار پرونده در‌راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد.

لینک خبر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی خبر داد: تشکیل ۴٠هزار پرونده در مسیر اجرای قانون سامان‌دهی مسکن

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی از تشکیل حدود ۴٠هزار پرونده در‌راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد.

رحمتی‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اجرای ماده‌١۴٠ قانون برنامه سوم و ١٣٣قانون برنامه چهارم توسعه کشور و قانون الحاق موادی به قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، اعلام کرد: در این زمینه از‌مجموع ۴٠هزار پرونده تشکیل‌شده، برای ٢۵هزار پرونده، رای هیئت‌ها صادر و بیش‌از ٢٢هزار پرونده نیز رای اجرایی دریافت کرده که منجر‌به صدور سند مالکیت شده است.

وی درباره آخرین وضعیت این ۴٠هزار پرونده، خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر حدود ١٠هزار پرونده‌ به‌وسیله هیئت‌های مرتبط در جریان رسیدگی قرار دارد.

ثبت بیش‌از ٧٠‌هزار تقاضا برای تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های بدون سند رسمی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی ‌با اشاره به اجرای قانون تعیین‌تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در این استان‌ نیز اعلام کرد: در‌مجموع، ٧۴هزار‌و‌۴٣٢تقاضا از‌طریق سامانه ثبت اسناد پذیرش شده که بیشترین آن‌ها مربوط به حوزه ثبتی ناحیه‌یک ثبت مشهد با ١٣هزار‌و‌۶٨٢ تقاضا‌ست.

رحمتی‌زاده افزود: از ابتدای سال جاری برای ۴٠هزار درخواست تعیین‌تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، قرار کارشناسی صادر شده و برای بیش‌از ١٣هزار تقاضا رای صادر شده است.

صدور ١٣٢هزار سند مالکیت در ٩ماهه سال جاری

به‌گفته رحمتی‌زاده، در ٩ماهه سال جاری تعداد ١٣٢هزارو‌۶٧٣سند مالکیت برای اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان صـادر شده که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، ٢٩.٣درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: از‌مجموع کل اسناد صادره استان، ١٣٢هزار‌و‌۵۵٢‌سند مالکیت کاداستری (تک برگی جدید) و١٢١سند مالکیت دفترچه‌ای است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌رضوی به صدور سندهای مالکیت برای خانه‌های روستایی نیز اشاره و تصریح کرد: ٧هزار‌و‌٣۵سند مالکیت برای خانه‌های روستایی در ٩‌ماهه ابتدای سال جاری صادر شده است که نسبت‌به سال گذشته ۴٧.٧٧درصد صدور اسناد در این بخش افزایش داشته است.

به‌گفته وی، در سطح خراسان‌رضوی تاکنون بیش‌از ١٧۵هزار خانه روستایی سنددار شده‌ است.

افزایش ١٠درصدی اجرائیه چک بلامحل در استان

وی با‌اشاره‌به گزارش آماری اداره کل ثبت اسناد خراسان‌رضوی در ٩ماهه ابتدای سال جاری، اعلام کرد: در این مدت هزار‌و٩١ اجرائیه چک بلامحل در شعب اجرای ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی صادر شده است که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، ١٠درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی همچنین از افزایش ١۶درصدی ثبت رسمی معاملات اموال منقول و کاهش ٨۴.۵درصدی ثبت رسمی معاملات اموال غیر‌منقول در استان خراسان‌رضوی خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.