iran flag

طرح جامع نظام مالیاتی در کشور به زودی اجرا می‌شود

مالیات

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در آستانه اجرای طرح جامع نظام مالیاتی کشور هستیم و با خرید سیستم یکپارچه ایریس، اطلاعات ما درمورد مودیان مالیاتی بیشتر می‌شود….

"طرح جامع نظام مالیاتی اجرا می‌شود"

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس قانون مربوط به نظام جمهوری اسلامی، نظام مالیاتی باید تغییر و تحول اساسی داشته باشد، گفت: 700 نفر نیروی انسانی استخدامی این اداره هستند و در آستانه اجرای طرح جامع نظام مالیاتی کشور هستیم و با خرید سیستم یکپارچه ایریس، اطلاعات ما درمورد مودیان مالیاتی بیشتر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سیستم مشاغل، شرکت‌ها و خرید و فروش به صورت جزیره‌ای بوده اما با اجرای این طرح بحث‌های مالیاتی به صورت یکپارچه در کل کشور اجرا شده و شماره مالیاتی داده می‌شود و در طرح جامع نظام مالیاتی ایریس وصول درآمد مانند یک خط تولید است و برای هر پرونده مالیاتی 14 ماژول مشغول کار می‌شود.

امیری با اظهار تاسف از اینکه برخی اصناف در ارائه صورتحساب مالیاتی و پرداخت آن مقاومت نشان می‌دهند، تصریح کرد: بر اساس قانون شرکتی که در استان ما فعالیت داشته باشد نمی‌تواند در جای دیگر مالیات پرداخت کند.

وی در پاسخ به بحث فرار مالیاتی که توسط کریم نصر، عضو شورای شهر مطرح شد، بیان کرد: این روزها بحث شرکت‌های کاغذی مطرح بوده که تنها اقدام به ثبت شرکت کرده و اما کاری انجام نمی‌دهند و برخی اوقات شخصی با نام فرد دیگری شرکتی را ثبت کرده که پشت پرده آن شرکت شخص دیگری است.

"باید با فاکتورهای صوری مقابله شود"

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه اگر از فاکتورهای صوری جلوگیری نشود، مالیات بر ارزش افزوده شکست می‌خورد، خاطرنشان کرد: پس از بررسی اسناد شرکتی، از آنها هزار میلیارد تومان مالیات گرفتیم و اگر جلوی این افراد گرفته نشود ضرر می‌کنیم و شما نباید تنها به حرف‌های صاحبان شرکت‌ها توجه کرده و باید پرونده‌های این افراد را نیز ببینید.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از اعضای شورا پیرامون تغییر قیمت‌بندی مناطق گفت: من هم معتقد هستم که باید در قیمت‌بندی مناطق بازنگری شود.

"باید آموزش مالیاتی به مردم بیشتر شود"

امیری گفت: باید در بحث آموزش‌های مالیاتی برای مردم هم بیشتر کار شود و مصوب کنید تا شهرداری امکاناتی را از نظر رسانه‌ای در اختیار ما قرار دهد.

وی با اعتقاد بر اینکه اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده بر اعتماد است، اظهار داشت: ما تنها به 4 درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی رسیدگی کرده و توان رسیدگی به تمام آنها را نداریم اما در همین 4 درصد هم میزان زیادی اطلاعات نادرست به ما داده شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پاسخ به اینکه چرا جرائم مالیاتی را دریافت می‌کنید، بیان کرد: فردی که 4 تا 5 ماه پول را از مردم گرفته و با آن کاسبی کرده و یک میلیارد تومان مالیات را نپرداخته را نباید از وی جریمه گرفت.

وی با بیان اینکه نباید از افراد شناسایی شده مالیات بیشتر گرفته شود، بلکه باید افراد جدید را شناسایی کنیم، گفت: پرداختی به شهرداری‌ها به صورت ملی و استانی بوده که تا کنون حدود 155 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرداری اصفهان پرداخت شده که 50 میلیارد از آن طریق مبادی ورودی تهران بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.