iran flag

عوامل و سازندگان مجموعه تلویزیونی «برابر با اصل» به کارگردانی «جلال‌الدین دری» تجلیل شدند

 رییس کانون سردفتران و دفتریاران در مراسم تجلیل از عوامل سریال « برابر با اصل»:قوه قضاییه و سازمان ثبت برای ادامه فعالیت های فرهنگی، ما را دلگرم می کنند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، آیین تشکر از دست اندرکاران سریال «برابر با اصل» که عصر روز هجدهم بهمن ماه در کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد مجالی را فراهم کرد تا رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بار دیگر بر مغفول ماندن آموزش تاکید کرده و بگوید: نبود آموزش می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، طوری که گاه همه سرمایه یک خانواده در بی‌توجهی به سند رسمی و نداشتن اطلاعات کافی از بین می رود.

 در این نشست محمدرضا دشتی اردکانی با تبریک ایام الله دهه فجر و خیرمقدم به حاضران در جلسه گفت: سریال 14 قسمتی «برابر با اصل» بازخورد مثبتی در میان اقشار مختلف داشته و به نظر می رسد با رضایت قابل توجه مخاطبان رو به رو شد.

 

او با بیان اینکه اثر یک فیلم، گاه می تواند برابر با اثر صد سخنرانی باشد بیان کرد: با وجود اینکه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دلگرمی ما در فعالیت های فرهنگی و آموزشی هستند، اینگونه فعالیت ها را ادامه خواهیم داد.

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه به ایفای مناسب نقش بازیگران سریال اشاره کرد و گفت: بازیگران سریال به خوبی نقش خود را ایفا کرده و توانستند سختی کار سردفتر را نشان دهند.

 به گفته او دفترخانه محل امنی برای انجام معاملات و ثبت تعهدات مردم به شکل رسمی است و این سریال توانست این فضا را به خوبی نشان دهد. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این باره اظهار کرد: در فضایی که آموزش مغفول مانده است آموزش هایی این چنینی لازم است که مردم به علت نا آگاهی و نداشتن سند رسمی همه دارایی خود را که گاه یک آپارتمان کوچک است از دست ندهند.

 

 در این مراسم همچنین محمد مهدی انجم شعاع، معاونت امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: در سال های گذشته در آثار هنری، شأن سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت رعایت نشده است طوری که سردفتر یا کارمندانی که با اسناد رسمی سر و کار داشتند را افراد مشکل دار معرفی می کردند. به نظر می رسد حق سردفتران این نیست و باید چهره واقعی آنها در آثار هنری به نمایش درآید. اما این سریال توانست فصل جدیدی در نمایش چهره سردفتران و دفتریاران ایجاد کند.

انجم شعاع با اشاره به ایجاد سامانه ثبت آنی عنوان کرد: این سامانه، انقلابی در حوزه ثبت اسناد ایجاد کرد و بسیاری از شبهاتی که برخی مردم از آن داشتند را زدود.

او با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های رسانه ای کانون سردفتران و دفتریاران در حوزه آموزش و فرهنگ سازی بیان کرد: نه تنها در حوزه رسانه ای فعالیت های خوبی انجام شده بلکه در حوزه فعالیت های هنری نیز اقدامات مناسبی را شاهد بودیم و امیدواریم این فعالیت های کانون سردفتران و دفتریاران ادامه یابد.

  حسن جوهرچی بازیگر نقش اول این سریال نیز در ادامه گفت: این فرصت که نویسنده و کارگردان سردفتر بود، باعث شد روی دیالوگ ها تاکید زیادی شود و این نقش طوری ایفا شود که مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

 همچنین سولماز حصاری که در این سریال نقش دفتریار را ایفا کرده بود عنوان کرد: بازی در این نقش باعث شد متوجه شوم سردفتری و دفتریاری شغل بسیار پر استرسی است. با وجود اینکه تنها نقش دفتریار را بازی می کردم متوجه حساسیت های این شغل شدم و فرصتی برایم بود تا با این صنف و سختی های کارشان بیشتر آشنا شوم.

 

 گفتنی است در این مراسم از عوامل سریال «برابر با اصل» تجلیل و با اهدای لوح تقدیر از آنها قدردانی شد.

 حسن جوهرچی، روناک یونسی، سیاوش طهمورث، فرداد صفاجو، نفیسه روشن، حدیثه تهرانی، آزاده ریاضی، پریسا روشنی، سولماز حصاری، حسام نواب صفوی، حشمت آرمیده، مجتبی طهمورث و عمار تفتی از بازیگران این سریال بودند.

 همچنین سید جلال الدین دری نویسنده و کارگردان؛ مجتبی برهانی زاده مدیرتولید؛ مجید طرقی مدیرفیلمبرداری؛ محمد جواد یمقی مدیرصدابرداری؛ رابعه ملاحسینی طراح گریم؛ محمد صادقی طراح صحنه؛ رامین بهزادی مدیر تدارکات و امیرکوروش اعرابی عکاس از عوامل تولید این سریال محسوب می شدند.

 سریال 14 قسمتی «برابر با اصل» با مضمون ترویج فرهنگ تنظیم سند رسمی، از شبکه یک سیما پخش شد که به دلیل استقبال زیاد مخاطبان در زمان پخش این سریال، به تازگی شبکه جام جم نیز اقدام به بازپخش این سریال کرده است.

http://www.notary.ir/content-news/122269

بدون نظر
  1. همکار می گوید

    این سریال با هزینه کانون سردفتران برای حفظ شان و منزلت سردفتران وجایگاه سندرسمی دربین مردم ساخته شد اما آیا در دادگاههای انتظامی که به تخلفات سردفتران رسیدگی میشود به شان و جایگاه سران دفاتر احترام گذاشته میشود اعمالی تخلف انگاری شده که وقتی می شنوی بعضا خنده دار است وسران دفاتر بخاطر عدم رعایت بعضی موازین شکلی محاکمه و مواخذه میشوند .چه بهتر است برای ارتقاءشان ومنزلت سردفتری اول از بین خودسران دفاتر و خصوصا ادارات ثبت شروع کنیم تا این فرهنگ ترویج یابد .

  2. ناشناس می گوید

    واقعا ایا چنین فیلمی قابل تقدیر بود /ما که خجالت کشیدم / فیلمی که با بودجه سر دفتران تولید بشه بجای تبلیغ تخریب کنه /ما که در جامعه اثر منفی اونرا بیشتر دیدیم تا مثبت / بنظرم این فیلم مایه شرمساری جامعه سر دفتری بود

  3. ناشناس می گوید

    مسئولین کانون به نگاهی به شان سر دفتری نگاه میکنند ایا فیلم انسوی رنجها را نمی بینند که چطور حیثیت سر دفتران را زیر سوال میبرد ایا حق الناس نیست سکون اینچنینی /

  4. ناشناس می گوید

    من خودم سردفتر نیستم ….ولی حیف پول که صرف این سریال شد .

  5. سردفتر می گوید

    در یک جلسه انتظامی سردفتران تقاضای حضوری کردم متاسفانه سردفتری که دفاع از سردفتر همکار رادارد کیفرخواست را خواند وتخلف انتسابی اینجانب را خواند ودیگر هیچ بنظرم نباشه حداقل یه نفر کمتر علیهمان امضا مینکه هر چند …

  6. سردفتر می گوید

    حتما تبلیغاتی که در این فیلم شده بود تاثیر مثبت داشته برای اقایون و اگر این طور باشه خوب جای تقدیر و تشکر داره دیگه

  7. ناشناس می گوید

    حیف پول ……….حیف وقت …………..حیف از ……..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.