iran flag

معاون سازمان اوقاف: دستگاه‌ها از هرگونه سهم‌خواهی در اراضی وقفی دوری کنند

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دستگاه‌ها باید از هر گونه سهم‌خواهی به ویژه در اراضی که وقفی است، دوری کنند.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی در کارگروه مشترک سه جانبه ستادی سازمان‌های اوقاف، ثبت اسناد و منابع طبیعی که در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1310 ثبت اسناد در کشور اجباری شده و تمام صاحبان اموال و مالکان موظف شده‌اند، حدود املاک خود را مشخص کنند تا حاکمیت اموال افراد در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شود.

 

وی افزود: بیش از 80 سال از اجباری شدن ثبت سند املاک در کشور می‌گذرد اما در حال حاضر اراضی و املاک زیادی فاقد سند بوده و یا سند غیر منقول دارند که برای شناسایی اراضی و املاک وقفی باید به دقت اسناد مورد بررسی قرار بگیرند.

 

حاتمی با اشاره به این‌که «دستگاه‌ها باید از هر گونه سهم‌خواهی به ویژه در اراضی که وقفی است، دوری کنند» بیان کرد: در هشتمین نشست کشوری در مشهد که با حضور نمایندگان سه سازمان اوقاف، ثبت و منابع طبیعی در حال برگزاری است، تکلیف بسیاری از اراضی مشخص می‌شود و دقت زیادی برای بررسی دقیق و مشخص شدن اراضی وقفی وجود دارد.

 

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: با هماهنگی و مشارکت بین دستگاه‌ها می‌توان از هرگونه اتلاف وقت و مراجعه به دادگاه جلوگیری کرد، به همین جهت تاکنون با برگزاری جلسات سه جانبه، بسیاری از مشکلات تنظیم سند در استان‌ها برطرف شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.