iran flag

خریدار بعد از تعویض پلاک باید نسبت به انتقال سند رسمی و رعایت حق و حقوق قانونی و رسمی مربوط اقدام کند.

انتقال سند خودرو بدون فک پلاک ناقص است

محمدیان- تنظیم و انتقال سند مالکیت خودرو بدون فک پلاک ناقص محسوب می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با بیان این مطلب به «خراسان جنوبی» گفت: به استناد ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی دارندگان خودرو مکلف هستند بعد از فک پلاک در مراکز تعویض پلاک راهنمایی و رانندگی نسبت به انتقال رسمی سند مالکیت خودرو اقدام کنند .

مهندس «حاجی پور» فک پلاک در مراکز تعویض پلاک خودرو را به عنوان یکی از مراحل انتقال سند الزامی دانست و افزود: قبل از انتقال سند، فک پلاک باید انجام و سپس مراحل تنظیم سند مالکیت تکمیل شود در غیر این صورت تنظیم سند ناقص است و از نظر قانون مالک پلاک ،مالک خودرو محسوب نمی شود و متقاضی باید از طریق دفاتر اسناد رسمی به مراکز تعویض پلاک معرفی و پس از اقدام لازم، سند تنظیم شود.

به گفته وی در حال حاضر موارد زیادی وجود دارد که پلاک خودرو بارها تعویض می شود اما سند منتقل نمی شود و آخرین خریدار مجبور است سند را منتقل کند که لازمه آن ارائه حق ثبت و حق تحریر فروشندگان قبلی برای وصول توسط دفترخانه است اما گذراندن این مراحل بسیار دشوار است و خریدار با بن بست روبه رو می شود.

به گفته وی برای جلوگیری از این مشکلات و تبعات ناشی از آن، خریدار بعد از تعویض پلاک باید نسبت به انتقال سند رسمی و رعایت حق و حقوق قانونی و رسمی مربوط اقدام کند.

خراسان جنوبی – مورخ یکشنبه 1393/11/26 شماره انتشار 18908

بدون نظر
  1. پيشنهاد می گوید

    باسلام و عرض ادب و احترام از مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی تشکر مینمایم که به موقع اقدام نمودند

  2. ناشناس می گوید

    روشی که جدیدا مردم یاد گرفته اند از طریق شورای حل اختلاف اقدام به تنظیم سند مینمایند

  3. سردفتر3شهرآبادو3سیاربردسکن-مجتبی حسین پور می گوید

    باسلام.این کاز عظم جدی میخواهد که خوشبختانه در شهرستان بردسکن وبا حمایت دادستان محترم بصورت یک دستور مراتب تعویض پلاک بدون سند قطعی را به مرکزتعویض پلاک وصنف اتومبیل اعلام نموده که در صورت انجام برابرقانون با انها برخوردخواهد نمود

  4. محمد می گوید

    متاسفانه بعضی از دفترخانه ها نفر اول را به نفر اخر وصل می کنندوانتقالان وسط را حذف می نمایند
    یا بدون انتقال اقدام به وکالت تعویض پلاک مجدد می نمایند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.