iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ضرورت کاهش حجم مراجعات مردم به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم این سازمانی که با بروکراسی سنگین و پیچیده مواجه بود، را ساده‌سازی کنیم و از حجم مراجعات زیاد مردم که سالانه نزدیک به 100 میلیون مراجعه بود، را کاهش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، احمد تویسرکانی ظهر امروز در سفر خود به شهرستان دورود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دستگاه قضایی به مأموریت‌ها و مسئولیت‌های خود این است که تمامی وظایف را به خوبی انجام دهید، این دستگاه تمامی تلاش خود را در بحث مسئولیت‌ها و وظایفی که متوجه دستگاه قضایی است، مثل اجرای عدالت و پاسخگویی به شکایات مردم، پیشگیری و سایر وظایف بتواند، با وجود محدودیت‌ها به بهترین شکل اجرا کند.

معاون رئیس قوه‌قضائیه منشأ بسیاری از پرونده‌های قضایی را بخش‌های دیگر کشور دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه‌ای نرخ بیکاری بالا و معیشت سخت باشد، طبیعی است که شاهد افزایش جرائمی مثل سرقت و یا قاچاق مواد مخدر باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره اقدامات این حوزه یادآور شد: این سازمان یکی از سازمان‌های گسترده کشور است و همه مردم به نوعی با وظایف این سازمان سروکار دارند.

وی افزود: وظایفی همچون مالکیت، وظایف دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و یا در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات، اختراعات و علائم از جمله بخش‌هایی است که مردم با آنها مواجه هستند.

تویسرکانی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور با سابقه فعالیت بیش از یک صد سال است، گفت: به دنبال این بودیم، تا بتوانیم این سازمانی که با بروکراسی سنگین و پیچیده مواجه بود، را ساده‌سازی کنیم و از حجم مراجعات زیاد مردم که سالانه نزدیک به 100 میلیون مراجعه بود، را کاهش دهیم.

وی افزود: برای ارتقای سلامت اداری نیازمند شفاف‌سازی بیشتر و کاهش مراجعات مردم بودیم که به همین منظور اقدامات فراگیر زیادی انجام شد که تمامی آن به دنبال افزایش بهره‌وری بوده است.

این مسئول خواستار حفاظت از حقوق بیت‌المال از سوی مدیران شد و ادامه داد: به طور خاص مسئولانی متولی امر زمین هستند در جهت حفاظت و تثبیت مالکیت دولت و بیت‌المال قدم جدی بردارند و این زیرساخت‌ها را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا کرده‌ایم و امروز تعدی به اراضی ملی، و بیت‌المال قابل تحمل نیست.

وی یادآور شد: باید مالکیت‌های دولت در این حوزه‌ها تثبیت شود و یک تلاش گسترده در جهت توسعه ثبت رسمی در کشور صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.