iran flag

ارسال لایحه حقوق مالکیت اقتصادی به مجلس

خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری گفت: لایحه حقوق مالکیت اقتصادی خوشبختانه روزهای پایانی خود را در دولت می‌گذراند و به زودی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری میزان حجت الاسلام پورمحمدی در آیین آغاز به کار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل با شعار تبلور تجاری سازی فناوری در مصلای تهران افزود: مالکیت فکری و حقوقی در اقتصاد دانش بنیان ارزش والایی دارد اما متاسفانه مجموعه قوانینی در کشور مورد تصویب قرار گرفته اما دولت‌ها در اجرای آن موفق نبوده‌اند.

وی بیان کرد: در دولت دو لایحه مورد پیگیری قرار گرفت که حقوق مالکیت فکری، ادبی و هنری خوشبختانه در مجلس تصویب شد و اکنون حقوق مالکیت اقتصادی در حال تکمیل و ارایه به مجلس است.

وی بیان کرد: از چند سال قبل برای حمایت از حقوق مالکیت فکری شورای مالکیت فکری در کشور تشکیل شد و بنابر اهمیت این موضوع مسوولیت این شورا به وزارت دادگستری محول شد.

پورمحمدی بیان کرد: به دلیل اهمیت این حوزه معاونت مالکیت فکری در وزارت دادگستری تشکیل و در دو بخش حقوق مالکیت صنعتی و حقوق مالکیت ادبی، هنری و علمی به افراد مشاوره ارایه می‌نماید.

وی یادآور شد: در دولت یازدهم نسبت به موضوع مالکیت فکری اهتمام جدی شده است.

وی افزود: ایجاد بخش حقوقی لوایح و ایجاد مالکیت فکری در وزارت دادگستری نشان دهنده این است که بسترهای لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون چهار میلیون و ۵۰۰ دانشجو، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ده‌ها هزار عضو هیات علمی در کشور وجود دارد اما متاسفانه بر اساس این آمار دستاوردهایی که باید به دست می‌آمد، حاصل نگردیده است.

وی ادامه داد: با توجه به این تعداد فارغ التحصیلان اگر محصولی به دست نیاید تنها نخبه پروری کرده‌ایم، تنها نخبه پرورانده‌ایم برای دیگر کشور‌ها و با توجه به هزینه‌های بالایی که برای تربیت این فارغ التحصیلان از سوی دولت انجام می‌شود شایسته نیست که خود کشور نتواند از این فارغ التحصیلان و نخبه‌ها استفاده کند.

وی گفت: ما باید نگاه‌مان را اصلاح کنیم، اقتصاد بدون فناوری و دانش لازم به مقصد نخواهد رسید.

وی ادامه داد: مسوولان ما باید دنیا را خوب بشناسند و تحولات دنیا را رصد کنند و بر اساس آن از آرمان‌ها، ملیت و وطنمان دفاع نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.