سرویس ـ خبر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از حذف دفاتر دستنویس در دفترخانهها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برمبنای همین اقدام، قرار است فرایند هرگونه نقل و انتقال و ثبت مالکیت فقط برپایه الکترونیک انجام شود.
دکتر احمد تویسرکانی دیروز در همایش مدیریت بهینه زمین و شهرها با کاداستر و اطلاعات مکانی سهبعدی، افزود: براساس قانون کاداستر که تصوب شده است، بعداز ابلاغ و نوشتن آییننامههای اجرایی، فراخوان حذف سندهای منگولهدار قدیمی اعلام شده و قرار است اسناد، تک برگی و الکترونیکی شود.وی در مورد هزینه اجرای طرح کاداستر، گفت: براساس برآورد هزینهها اعم از نقشههای هوایی و تصاویر سهبعدی 1000 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که به صورت فازبندی این قانون را اجرایی کنیم.
تویسرکانی اظهار داشت: هزینههای متاثر شده بیشتر در بحث تصاویر ماهوارهای و عکسهای هوایی و همچنین نیاز به سیستمهایی برای تبدیل عکسهای هوایی به نقشههای «یوتیام» است.
معاون قوهقضائیه یادآور شد: در قانون جامع کاداستر پیشبینی شده است که تمام عرصهها اعم از جنگلها، مراتع، اراضی کشاورزی مناطق شهری و روستایی، تالابها، کوهها و غیره طرح کاداستر انجام و حدود مالکیتهای حقوقی و نقشههای کاداستر تهیه شود.به گفته او، اطلاعات حقوقی مربوط به این مالکیتها در بانکهای جامع و مرکزی ملی دادههای ثبتی جانمایی میشود.
او ادامه داد: اگر بخواهیم اطلاعات مکانی را تجمیع کنیم، شاید در درجه نخست به مالکیت و حدود صاحب حق توجه داشته باشیم و این باید به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار بگیرد.وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون چه تعداد سند در قالب کاداستر صادر شده است، گفت: تعداد این سندها 9 میلیون است که سعی داریم با برنامهریزی دقیقتر تعداد آنها را افزایش دهیم.تویسرکانی گفت: اگر به امر بهینهسازی و بهرهوری توجه نکنیم، قطعا به اهداف خود نمیرسیم.او ادامه داد: چهارشنبه هفته گذشته قانون جامع «حدنگار به تأیید شورای نگهبان رسید که با پیگیریهای خوب مجلس و دولت ایراداتی که در رابطه با این قانون وجود داشت برطرف شد.
http://tnews.ir/news/EB1437917603.html?sid=5430875#
با سلام امروز فردی گواهی امضا گذر نامه همسرش و فرزندش را به دفتر ما آورده و ما طی دو شماره صحت امضا نامبرده گواهی و مبلغ ۲۶۰۰۰ تومان دریافت کردیم این فرد با مراجعه به دفتر روبرویی و پرسش از آنها به دفترخانه برگشته و اظهار داشت از او اضافه گرفتیم و دلیل او این بود که دفتر روبرو گفته ۱۳۰۰۰ تومان میشده ازتون اضافه گرفتن پس از تماس تلفنی با دفترخونه یاد شده سردفتر محترم اظهار داشت طبق قانون ما کاری به فرم نداریم ما امضا یک نفر را گواهی میکنیم و باید یک هزینه بگیریم حالا فرمش هرچندتا هست باشه بالاخره ما یه ۱۳۰۰۰ به مراجعه کننده دادیم و رفت و کلی تخریب شدیم بماند
مدیر محترم سایت و دوستان همکار لطفا راهنمایی بفرمایید شاید بنده هم بفههم اگه دو تا کار شبیه هم رو هرجا ببری یه هزینه باید بپردازی
باسلام سوال این است اگر رضایت فرزند و همسر یک شماره اختصاص دهیم و فردا مرد مدعی رضایت برای فرزند فقط باشد چگونه میتوان ثابت کرد ک برای فرزند هم بوده
با سلام خدمت همکاران گرامی: میباست ای نکته را در نظر داشته باشید هر برگه ای که موضوع گواهی امضا قرار میگیرد نسبت به تعهدات مختلف و اشخاص متفاوت میباشند بطور مثال در مورد سوال ذیل ، متن مورد گواهی نسبت به ۲ فرزند میباشد لذا حتما میبایست در ۲ شماره در دفتر گواهی امضا ثبت گردد مضافا در ردیف ۱۲ بند جیم حق التحریر هر امضا ۱۰۰۰۰۰ ریال تعیین گردیده علاوه بر انکه گواهی ۲ امضا با یک شماره تضییع خقوق دولتی (حق الثبت) را بدنبال خواهد داشت .
قطعاً کار همکارعزیزی که چند فرم را با یک شماره گواهی امضا می کند تخلف است و از حیث عدم پرداخت حق الثبت قابل پیگیری است . با تفسیر به رای این همکار عزیز هر فرد برای تمام عمرش تنها یکبار کافی است امضاء اش گواهی شود! به نظر من ایشان حتی مبلغ ۱۳۰۰۰ تومان شما را هم مدیون است و باید شرعاً جبران کند.
باسلام وعرض ادب ضمن ابراز خرسندی وقدردانی از زحمات جنابعالی در خصوص بکارگیری اسکنر اثر انگشت مستدعی است در خصوص موارد زیر این دفترخانه را راهنمایی فرمایید:
۱- نحوه خریداری واز کجا تهیه خواهد شد؟
۲- در صورت نیاز به تعمیر یا عدم کارکرد دستگاه ؟
۳- علاوه بر اثر انگشت , امضا هم صورت خواهد گرفت؟
۴- شاهد ومعتمد برای افراد بیسواد وسایرین چگونه خواهد بود؟
۵- در صورت عدم حضور خریدار ویاخودداری از اسکنر اثر انگشت نحوه عملکرد چگونه خواهد بود؟
۶- آیادفاتر بطور فیزیکی بکلی جمع خواهد شد؟
۷- زمان اجرای این طرح از چه تاریخی شروع خواهد شد؟
دوست عزیز ارومیه مورد ۵ درخصوص سفید امضا است یا خیر .!!!!
دوست عزیز دفتریار نباید زیر بار می رفتید شما که کار را درست انجام دادید .
در مورد دستگاه اسکن اثر انگشت و حذف دفاتر نکته ای که جای بحث دارد اینست که مطمئنا خواهیم دید که بعضی دوستان کامپیوتر و پرینتر بدست این طرف و انطرف دنبال تنظیم سند هستند مثل عریضه نویس ها که سازمان باید طرحی برای ان داشته باشد . نکته دیگر درخصوص اثر انگشت اشخاص است که اگر چندین اثر انگشت گرفته شود (دراین میان ممکن چند اثر انگشت با زحمت شخص دیگری زده شده باشد) فیلترینگ سازمان به چه صورت است ؟؟؟.
رضایت گذرنامه به تعداد افراد باید انجام شود گواهی امضای آن اگر مرد برای یک فرزند خود و همسر خود امضا انجام میدهد دوتا هزینه و دو شماره باید اخذ شود و صحیح و قانونی این کار همین است و ۲۶۰۰۰ تومان هزینه دارد چون عناوین فرق میکند و یکی رضایت برای همسر است دیگری برای فرزند .
دفتریار گرامی نباید زیر بار بروید قطعاً تخلف ان سردفتر که شماره تکراری زده تخلف انتظامی است و مثله رضایتهای شهرداری که متقابل داده میشود باید عناوین را در نظر گرفت در این موارد یک نفر یک بار به عنوان رضایت گیرنده و یک با به عنوان رضایت دهنده و یک با به عنوان متعهد امضا میکند و به ازای هر نفر در رضایت شهرداری باید ۳ شماره گواهی امضا، انجام شود.