iran flag

آیت الله آملی لاریجانی: قوه قضاییه به پای ارزش ها و اهداف نظام ایستاده است

 

آیت الله آملی لاریجانی: قوه قضاییه به پای ارزش ها و اهداف نظام ایستاده است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دستگاه قضایی به عنوان رکن نظام اسلامی ایران به پای اهداف و ارزش های نظام ایستاده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با تاکید بر اهمیت وحساسیت امر قضا در اسلام، بر ضرورت نو کردن نگاه قضات و به روز کردن دانش قضایی تاکید کرد و گفت: اهمیت امر قضا در روایات متعددی آمده است و در قانون اساسی نیز بر اهمیت فصل خصومت تاکید شده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه وظایف قوه قضاییه فراتر از فصل خصومت است و ابعاد نظارتی آن بسیار مهم و تاثیرگذارتر است افزود: قوه قضاییه با توجه جدی به وظایف خود در مسیر اعتلا گام برداشته است اما در برهه ای از زمان از عدم جذب قضات متضرر شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به تجویز جذب دایمی قضات از سوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با تجویز استخدام دایمی قضات بتوانیم به خوبی از عهده وظایف مهم دستگاه قضایی برآییم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه نظام مردم سالار دینی نظامی نوپا و نظامی نوین بر گرفته از توجه همزمان به نظر مردم و ارزش های دینی بوده است، دستگاه قضایی را رکنی از این نظام دانست و گفت: دستگاه قضایی به عنوان رکن مهم نظام اسلامی به پای اهداف و ارزش های این نظام ایستاده و بدون توجه به فشارها و هجمه های بیرونی و برخی موارد داخلی، خود را برای تداوم و ارتقای اهداف نظام مسئول می داند.

آیت الله آملی لاریجانی برخی ایرادها و فشارها به قوه قضاییه را به دلیل ترس و واهمه مخالفان برای مواجهه با اصل قانون دانست و با اشاره به موضوع قصاص و شبهاتی که راجع به آن علیه قوه قضاییه مطرح می شود افزود: موضوع قصاص در قرآن آمده است و طرح برخی مسائل علیه قوه قضاییه نشان می دهد که این افراد نمی توانند بگویند اصل آن را قبول ندارند که آن وقت با اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان مواجه می شوند.

رئیس دستگاه قضا عملکرد دستگاه قضایی و قضات را مطلوب ارزیابی کرد و با انتقاد از برخی فضاسازی های رسانه ای علیه این قوه از جمله در پرونده 3 هزار میلیاردی گفت: قوه قضاییه در مسیر خود حرکت می کند و مخالفتی هم با اطلاع رسانی سالم و صحیح ندارد اما اهل تبلیغات کردن نیست.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: من از تمام قضات شریف و کارکنان محترم که با مناعت طبع تلاش و مجاهده می کنند تشکر و اعلام می کنم که با گردش پانزده میلیون پرونده در بخش های مختلف دستگاه قضایی و حجم سنگین وظایف و در حالی که قضات شریف و سالم ما انتفاع مالی چندانی نمی برند جای قدردانی دارد.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کارآموزان شرکت کننده در مراسم تحلیف بر سه نکته "اخلاق گرایی"، "توجه به بحث عدالت" و "به روز کردن دانش قضایی" تاکید کرد و گفت: قضات به هر مرحله از کمال هم برسند باز هم نیازمند به روز کردن دانش قضایی خود هستند و در کنار آن باید به بحث عدالت توجه ویژه کنند و در روند رسیدگی ها در حق دیگران اجحاف نکنند و بی حوصلگی و عصبانیت به خرج ندهند.

رئیس قوه قضاییه در پایان توجه جدی به اخلاقیات و پرورش روح معنوی را بسیار مهم دانست و خواستار توجه مستمر و همیشگی به ابعاد معنوی برای خلاصی از وسوسه هایی دانست که همواره در مسیر کار قضاوت وجود دارد.

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    دیروز سندی به دستم رسید که مربوط به دفتر یکی از همکاران گرامیان بود که در یک زمان باهم دفترمان را تاسیس نمودیم وقتی چشمم به شماره سند ایشان افتاد واقعا متعجب شدم اختلاف شماره سند من و ایشان ده هزار سند بود در صورتی که دفترمان را دقیقا یادم است که در یک زمان تاسیس نمودیم هر چقدر هم ایشان پرکار باشن اختلاف به ده هزار سند نمیرسد . من هنوز در عجبم …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.