iran flag

ارائه اظهارنامه‌های الکترونیک در تیرماه مالیاتی سال 93 از اقدامات سازمان امور مالیاتی در جهت دستیابی به دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

اظهارنامه های الکترونیک،نفس تازه در کالبد نظام مالیاتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تغییر و تحولات سیستم های اداری و ورود آن به شبکه ارتباطی جهانی  و بازارهای تجاری، اینترنت را به عنوان سر چشمه شکافی عظیم بین کشورهای صنعتی مطرح ساخته است. این اتقاف عزم دولت ها را برای تمرکز و سرمایه گزاری هرچه بیشتر بر فضای مجازی برانگیخته است. با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت امکان ارائه ی خدمات عمومی به صورت الکترونیک میسر میشود. وقتی نقش های الکترونیک جای دست های ساده ی دیروز را می گیرد، فاصله هاست که کاهش می یابد و همه چیز رنگ تغییر به خود می گیرد.

 

اجرای طرح های مربوط به تجارت الکترونیک در کشور به عنوان یکی از اهداف اصلی دولت  الکترونیک به شمار میرود، از این رو مباحثی نظیر سیستم مالیات الکترونیک و سرمایه گزاری الکترونیک از اقدامات  رسیدن به اهداف دولت الکترونیک می باشد.

 

امروزه یکی از مشهودترین نشانه های دولت الکترونیک در کشورهای درحال توسعه تعامل شهروندان با نظام مالیاتی است که در این خصوص سازمان امور مالیاتی کشور اقدامات قابل توجهی را انجام داده است. در تیرماه مالیاتی سال 93 اظهارنامه های الکترونیک برای نخستین بار در سراسر کشور نفس تازه ای به جسم نظام مالیاتی کشور داد و راه های رسیدن به فرداهای روشن را هموارتر ساخت. در راستای تسلیم اظهارنامه مالیاتی در تیرماه هر سال وجود مشکلات فراوان در انجام چنین اقدامی ارائه ی اظهارنامه های الکترونیک به عنوان ابتکاری نوین در نظام مالیاتی از بسیاری از مشکلات کاسته و روند تسلیم اظهارنامه را آسانتر نموده است. هوشمند بودن، ساده بودن و امکان کنترل آسان داشتن از تفاوت های اظهارنامه های جدید با اظهارنامه های پیشین است.

 

دگرگونی های بنیادین و ریشه ای در ساز و کار دولت ها به منظور کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در بیشتر کشورها فراگیر شده و روز به روز روند رو به رشد را طی میکند.شهروندان از جمله مودیان مالیاتی باید استفاده درست و بهینه از اینترن را بیاموزند و بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان امور مالیاتی اقدامات مالیاتی خود را انجام دهند.

 

سازمان امور مالیاتی به منظور اجرای نظام مالیاتی الکترونیک به عنوان یکی از محورهای اساسی دولت الکترونیک با هدف افزایش کارایی نظام مالیاتی کشور و ارتقای سطح رضایت مندی مودیان امکان پرداخت مالیاتی از طریق دستگاه های خودپرداز مستقر در ادارات امور مالیاتی را ایجاده کرده. شهروندان میتوانند برای کنترل مانده حساب و دریافت فوری قبض پرداخت مالیات از این سامانه استفاده کنند. 

امید است با راه اندازی این سیستم نوین از سوی سازمان امور مالیاتی در سال 93 درهای ورود علم به سمت سازمان های مختلف باز شود و امور مالی شهروندان هرچه سریع تر و دقیقتر انجام گیرد.


http://www.yjc.ir/fa/news/5158785/%D8%A7%D8%B8%D9%87%D8%A7

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.