iran flag

دستگاه قضایی عداوتی با جامعه وکالت ندارد

خبرگزاری میزان – رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه وکلا و قضات اعضای یک خانواده هستند، تصریح کرد: متأسفانه برخی فشارها و القائات رسانه‌ای در پی منحرف کردن ذهن قضات و وکلا نسبت به یکدیگر هستند؛ اما دستگاه قضایی مقهور این فشارها نمی‌شود و همواره در عملکرد و مناسبات خود مطابق قانون عمل می‌کند.

وکلا و قضات اعضای یک خانواده هستندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلا افزود: حضور وکلا در جریان رسیدگی های قضایی به جریان عدالت و به قضات کمک می کند و برخی سخنان در جدایی و دوری جریان وکالت از قضاوت ناصحیح است.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: بر خلاف برخی القائات، دستگاه قضایی عداوتی با جامعه وکالت ندارد و جریان صحیح وکالت را نوعی متمّم برای دادرسی عادلانه در قوه قضائیه می داند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به نحوه تصویب ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری  و تبصره آن گفت: وکلای محترم هیچگاه نباید اسیر فضاهای القایی شوند و در مواردی که برداشت های متفاوتی از یک قانون یا رویه قضایی وجود دارد بهتر است که قبل از موضع گیری های رسانه ای و عمومی از دیدگاه قوه قضائیه مطلع شوند تا به اتفاق چاره ای اندیشیده شود هر چند دستگاه قضایی اگر هم به قانونی انتقاد داشته باشد، در عمل موظف به اجرای آن است.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: البته دستگاه قضایی رفتار، عملکرد یا موضع گیری سیاسی و غیرقانونی یک یا چند وکیل را هیچگاه به همه وکلا یا جامعه وکالت تعمیم نمی دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اعمال نظارت های مختلف و مستمر بر عملکرد قضات، خواستار توجه کانون وکلا به رعایت شئونات حرفه ای از سوی وکلا بویژه به هنگام مراجعه به محاکم قضایی شد و افزود: همانگونه که قضات باید شأن جایگاه قضاوت را همواره مد نظر قرار دهند،  وکلا  نیز باید شئون حرفه ای و اسلامی را هنگام حضور در محاکم رعایت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.