iran flag

مصوبه مجلس در خصوص تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها

با تصویب نمایندگان؛

مصوبه مجلس برای تعیین تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهرها/ اعضای اصلی شورای شهر تهران 21 نفر تعیین شدند

مصوبه مجلس برای تعیین تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورای شهرها/ اعضای اصلی شورای شهر تهران 21 نفر تعیین شدند
سرویس: صحن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 13 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با ماده یک آن با 162 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 202 رأی موافقت کردند.

در ماده یک این طرح اصلاحی آمده است که متن زیر جایگزین ماده 6 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن می شود.

بنابراین، ماده 6 به این صورت اصلاح شد و تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای شهرها تعیین شد که شهرهایب تا 50 هزار نفر، 5 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل و شهرها با جمعیت 50 هزار نفر تا 200 هزار نفر، 7 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو علی البدل داشته باشد.

همچنین شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر تا 500 هزار نفر، 9 نفر عضو اصلی و 6 نفر عضو علی البدل و شهرها با جمعیت 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر، 11 نفر عضو اصلی و 7 نفر عضو علی البدل خواهد داشت.

بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی شهرها با جمعیت یک میلیون نفر تا 2 میلیون نفر 13 نفر عضو اصلی و 8 نفر عضو علی البدل در شورای شهر داشته باشند.

همچنین شهرها با جمعیت بیش از 2 میلیون نفر، 15 نفر عضو اصلی و 10 نفر عضو علی البدل خواهد داشت.

مقرر شد که اعضای شورای شهر تهران 21 نفر عضو اصلی و 11 نفر عضو علی البدل باشد.

در تبصره این ماده نیز آمده است ملاک تشخیص جمعیت هر شهر، آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به اعلام رسمی مرکز آمار ایران است./

نقل از سایت خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.