iran flag

تجمیع بیمه‌ها از نظر ساختاری، شرعی و مالی به هیچ عنوان امکانپذیر نیست

مصری مطرح کرد؛
تجمیع بیمه‌ها از نظر ساختاری، شرعی و مالی به هیچ عنوان امکانپذیر نیست
تجمیع بیمه‌ها از نظر ساختاری، شرعی و مالی به هیچ عنوان امکانپذیر نیست
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید براینکه تجمیع بیمه ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، گفت: اصلاح سیاست‌ها و محتوا در بیمه ضروری است.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تجمیع بیمه‌ها، گفت: به طور حتم تجمیع بیمه‌ها نه ازنظر فنی، نه مالی و نه شرعی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، زیرا منابع مالی بیمه‌ها حق الناس بوده و متعلق به دولت نیست که تجمیع صورت گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه منابع مالی بیمه‌ها متعلق به مردم است، افزود: تجمیع بیمه‌ها حتی از نظرشکلی نیزقابل اجرا نیست، البته مسئولان در زمان انجام کاری بیشتر دنبال شکل موضوع بوده و به محتوا توجه نمی‌کنند؛ واقعیت آن است که به دلیل اینکه منابع مالی بیمه‌ها مختلف بوده و به عنوان مثال بیمه تامین اجتماعی 9 درصد از حقوق افراد را برای بیمه درمانی و 18 درصد را برای بیمه بازنشستگی دریافت می کند.

وی تاکید کرد: اما بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایرانیان حتی یک ریال نیز پرداخت نمی‌کنند و افراد در صندوق بیمه کارکنان دولت مبلغی حدود 38 هزار تومان برای بیمه درمانی پرداخت می‌کنند؛ بنابراین از نظرشرعی نمی توان گفت که بیمه تامین اجتماعی با بیمه سلامت ایرانیان ادغام شود و به این شکل یک کارگر مجبور به تامین هزینه بیمه اقشار دیگر شود، ازاین رو بازهم باید به این نکته اشاره کرد که جامعه کارگری و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد که سرمایه آنها با سرمایه دیگر بیمه ها ادغام شود.

مصری با یادآوری اینکه امکان ادغام بیمه تامین اجتماعی در بیمه‌های دیگر نیست، تصریح کرد: متاسفانه سواد بیمه ای مسئولان کشور بسیار پایین بوده واطلاعات بیمه ای آنها محدود است، به همین دلیل هرکسی به خود اجازه می دهد که در مورد مسائل بیمه ای صحبت کند، منابع بیمه‌ تامین اجتماعی به عنوان صندوقی بین نسلی از محل اعتبارات دولت تامین نمی شود که دولت بتواند درباره آن اظهار نظر کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به جای آنکه به شکل تجمیع بیمه ها پرداخته شود، باید سیاست ها ومحتوا دربیمه ها اصلاح شود، بنابراین باز هم باید تاکید کرد که تجمیع بیمه‌ها به هیچ عنوان امکان پذیر نیست وتنها یک راه وجود دارد و آن هم اینکه دولت تمام حق بیمه‌ها را خود یک جا پرداخت کند و ازمردم هیچ پولی دریافت نکند، البته ذکراین نکته نیز ضرورت دارد در خصوص اینکه تا زمانی که سرانه بیمه ها یکسان نشود امکان ادغام بیمه ها وجود ندارد.

اظهارنظرها در صدا وسیما درباره مباحث بیمه ای غیرکارشناسی است

وی با بیان اینکه درتجمیع بیمه ها نباید تنها شعار داد، افزود: به طور حتم امکان ساختاری، شرعی و مالی تجمیع بیمه ها وجود ندارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درخصوص پخش برخی برنامه ها در صدا و سیما بدون حضورکارشناسان مربوطه در خصوص تجمیع بیمه ها، گفت: صدا و سیما در حال حاضر به تریبون یک طرفه تبدیل شده و در هیچ زمانی از افراد مطلع در بحث بیمه  دعوت نمی‌کند، همچنین موافق و مخالف هم از یک دستگاه ازقبل تعیین شده هستند؛ بنابراین با ایجاد جنجال های سیاسی نیز بحث تجمیع بیمه ها محقق نمی شود، زیرا نارکارآمدی‌های نظام سلامت را نباید به گردن بیمه ها انداخت./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.