iran flag

رکود بازار تقصیر سازمان مالیاتی نیست

عسگری در نشست مشترک با عضو هیات رئیسه مجلس و جمعی از نمایندگان اصناف:

سازمان امور مالیاتی براساس اسناد قانون اخذ مالیات را اجرا می‌کند/ رکود بازار تقصیر سازمان مالیاتی نیست

سازمان امور مالیاتی براساس اسناد قانون اخذ مالیات را اجرا می‌کند/ رکود بازار تقصیر سازمان مالیاتی نیست

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم ارائه اسناد و مدارک صنوف مختلف به سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی این امکان را داده تا خطاها و نقایص در زمینه اخذ مالیات بررسی شود،اما باید پذیرفت رکود بازار تقصیر اداره مالیات نیست و این اداره موظف است قانون را اجرا کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی قبل ازظهر امروز (دوشنبه 18 آبان) در نشست مشترک با حضور مهرداد بذرپاش عضو هیات رئیسه مجلس و جمعی از نمایندگان اصناف و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: درحال حاضر مسائلی در زمینه اخذ مالیات توسط صنوف مطرح می‌شود که باید با کمک یکدیگر این مسائل را حل کنیم.

رئیس سازمان امورمالیاتی کشور ادامه داد: برخی ازمسائل و مشکلات ایجاد شده درحوزه اخذ مالیات به دلیل الزامات قانونی می‌باشد و در زمینه اجرای قانون نمی‌توان به سلیقه شخصی رفتار کرد.

عسگری افزود:باید پذیرفت شرایط نظام مالیاتی کشور نسبت به گذشته عوض شده و باید تعاملات کاری نزدیک‌تر شود تا مسائل ایجاد شده در زمینه اخذ مالیات حل شود.

وی گفت: قبول دارم که مالیات برخی از کسبه تا یکصد برابر افزایش یافته است، اما این به معنی افزایش نجومی مالیات نیست، بلکه واقعیت این است که برخی از کسبه در سال‌های قبل مالیات را به درستی پرداخت نکرده‌اند. به طور مثال یک مغازه فروش لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری اسلامی تهران تنها 500 هزار تومان مالیات پرداخت کرده بود که با محاسبات مالک این فروشگاه خود نیز قبول کرد که مالیات 500 هزار تومانی که در گذشته پرداخت کرده، در مقابل سود او بسیار پایین بوده است.

وی با بیان اینکه امکان دارد ماموران تشخیص مالیات نیز اشتباه کنند،گفت: سازمان امورمالیاتی این امکان را داده تا خطاها و نقایص در زمینه اخذ مالیات بررسی شود و حتی مسائل و مشکلات مالیات صنف آهن‌فروشان را نیز بررسی کرده است،اما باید پذیرفت رکود بازار تقصیر اداره مالیات نیست و این اداره موظف است قانون را اجرا کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه باید اسناد و مدارک صنوف مختلف در اختیار ممیزین مالیاتی کشور قرار گیرد،یادآور شد: در صورتی که مودیان به برگه‌های تشخیص اداره مالیات معترض باشند، می‌توانند مسئله را پیگیری کنند و در این رابطه باب ماده 238 قانون و همچنین باب دادرسی مالیاتی باز است./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.