iran flag

لزوم اجرای قانون «پیشگیری از وقوع جرم» از سوی همه دستگاه‌ها

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد
خبرگزاری میزان – ابوترابی با اشاره به ضرورت اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم، گفت: اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم با همدلی تمامی دستگاه‌ها، بزرگترین خدمت به مردم است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در صورتی که قانون پیشگیری از وقوع جرم با همدلی تمامی دستگاه‌ها اجرا شود بزرگترین خدمت به مردم است.
وی جرایم کشور را در سه حوزه قابل بحث دانست و افزود: در حال حاضر یکی از معضلات اساسی جرایم مرتبط با مواد مخدر است که به اعتقاد بنده جای مسایل مرتبط با پیشگیری در قانون مبارزه با مواد مخدر خالی است، از این‌رو باید به مبحث پیشگیری در این قانون توجه شود تا جرایم این بخش نیز کاهش یابد.
نماینده مردم نجف‌آباد در خانه ملت دومین جرمی که به میزان زیادی در کشور رخ می‌دهد را جرایم مرتبط با راهنمایی و رانندگی عنوان و تصریح کرد: برای کاهش جرایم در این بخش نیز باید مباحث آموزشی در کتاب‌ها از دوره پیش‌دبستانی تا دبیرستان آورده شود.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون پیشگیری از وقوع جرم، خاطرنشان کرد: وقتی سالانه بر اثر تصادف 20هزار نفر در کشور کشته و ده‌ها هزار نفر مجروح می‌شوند، باید کلاس‌های اجباری با موضوع فرهنگ ترافیک و آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی برای دانش‌آموزان برگزار شود تا این فرهنگ در مردم نهادینه شود.
ابوترابی اصلاح نظام بانکی را سومین موضوعی دانست که در کاهش جرایم این حوزه موثر است.
به گفته وی، وقتی نظارت بر بازار کسب و کار افزایش یابد بدیهی است که از بروز تخلف و جرایم
اقتصادی کاسته خواهد شد.
نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.