iran flag

راه اندازی 250 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سال آینده

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبرداد
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را گامی نو در جهت ایجاد هماهنگی و همراهی بخش خصوصی با دستگاه قضایی دانست و اعلام کرد: تا آخر امسال 250 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود و در سال آینده نیز 250 دفتر در سایر شهرستان‌ها افتتاح خواهد شد.

راه اندازی 250 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سال آیندهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نشست روسای دادگستری ها و دادستان‌های استان گیلان، اعضای شورای قضایی استان و معاونین ریاست دادگستری این استان با بیان گزارشی از تحولات ایجاد شده در سیستم نرم افزاری قوه  قضائیه تصریح کرد: در سال 88 با تلاش‌های کارشناسان انفورماتیک  تحولاتی در سیستم cms یا “سمپ”  ایجاد و به شکل یکپارچه ای در تهران و سایر استان های کشور اجرایی شد.

این مقام ارشد قضایی  با اشاره به تاسیس معاونت آمار و فناوری اطلاعات افزود: هدف از ایجاد چنین معاونتی بهره برداری مردم  از سیستم اطلاعاتی قوه قضائیه بود تا علاوه بر تسریع در امور اداری بتوانند راحت تر به اطلاعات پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری اضافه کرد: باید به نحوی به مردم خدمات رسانی شود تا شاهد رضایت روز افزون آنان از دستگاه قضایی باشیم.

وی افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را گامی نو در جهت ایجاد هماهنگی و همراهی بخش خصوصی با دستگاه قضایی دانست و اعلام کرد: تا آخر امسال 250 دفتر خدمات  الکترونیک قضایی در مراکز استانها راه اندازی شده و در سال آینده نیز 250 دفتر در سایر شهرستان ها افتتاح خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه  ایده راه اندازی چنین دفاتری و استفاده از امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بخش خصوصی را یک  ایده کلان و  سه جانبه گرایی ذکر کرد و افزود: با اجرای این دفاتر حدود 125 میلیارد تومان  از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت اهداف  دستگاه قضایی استفاده شده است.

وی در پایان با توجه به تبصره 2 ماده 655 آیین دادرسی کیفری جدید گفت: برخی صلاحیت‌های آیین دارسی را می توان به خارج از دادگستری انتقال داد که کارشناسان حوزه آمار و فناوری اطلاعات در صدد ارزیابی و وبررسی‌ها لازم در جهت اجرایی کردن این پروژه می باشند که امید است بزودی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز استفاده از سیستم های ریانه ای را در دستگاه قضایی بسیار مطلوب و بالا  عنوان کرد و تصریح کرد: با تلاش‌های دکتر شهریاری و معاونین ایشان امروز شاهد یک سیستم نرم افزاری قوی در دستگاه قضایی هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان با جمعیت بیش از دو نیم میلیون نفر از متراکم ترین استانها بعد از تهران و البرز است تاکید کرد:  این استان با وجود همه ی این نعمات از محرومیت زیادی رنج می برد و شایسته است که مسئولین توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی افزود:  نسبت به تراکم و تعداد جمعیت سیالی که هر سال به گیلان وارد می شوند، جرائم خشن در استان  به ندرت دیده می شود و امنیت مطلوبی بر آن حاکم است.

سیاوش پور استان گیلان را دارای 10 حوزه قضایی و 16 دادگستری اعلام کرد و افزود: 330 نفر قاضی و 1400 پرسنل اداری در دادگستری های استان به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند.

وی  پیشرفت دستگاه قضایی استان گیلان در سال 93 را مثبت ارزیابی نمود  و گفت : بر اساس آمار معاونت راهبردی قوه قضائیه ، استان گیلان توانسته است  از لحاظ کسر موجودی رتبه اول کشور را کسب کند و این نشان از تلاش وافر پرسنل دادگستری استان است

رئیس کل دادگستری استان گیلان  با اشاره به اینکه محوریت صیانت از منابع طبیعی بر عهده قوه قضائیه است خاطر نشان کرد: مدیران استان و مسئولین دادگستری تلاشهای زیادی را در برخورد با متجاورین به محیط زیست و رفع تصرف زمین هایی که  ساخت و ساز غیر قانونی داشته اند، انجام داده اند.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.