iran flag

تکذیب ادعای بابک زنجانی درباره حق ثبت میلیاردی/از هر 5 ازدواج، یک طلاق

toyserkany6

 

 

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

تکذیب ادعای بابک زنجانی درباره حق ثبت میلیاردی/از هر 5 ازدواج، یک طلاق

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارایه آماری از ثبت طلاق و ازدواج در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل پرداخت و گفت: در خصوص طلاق یک درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه با اشاره به آماری از ثبت طلاق و ازدواج در هفت ماهه سال جاری اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری 438 هزار و 205 ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین ازدواج‌های ثبت شده مربوط به سن 25 تا 29 برای مردان و 20 تا 24 برای زنان بوده است.

تویسرکانی درباره آمار طلاق در هفت ماه سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته گفت: 91 هزار و 70 مورد طلاق در این مدت ثبت شده که نسبت به همین میزان در سال گذشته یک درصد رشد داشته‌ است.

وی افزود: بیشترین طلاق مربوط به سن 30 تا 34 برای مردان و 25 تا 29 برای خانم ها بوده است.

ادعای بابک زنجانی درباره حق ثبت میلیاردی صحت ندارد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک درباره اینکه بابک زنجانی در دادگاه گفته که ملک مادر و خواهرش را جزو اموال وی محسوب کرده اند و این کار اشتباه است؟ گفت: پرونده در حال رسیدگی در دادگاه است و اطلاعات مربوط به این موضوع را به قاضی داده‌ایم و قابل پاسخگویی در این جلسه نیست.

وی درباره ادعای دیگر بابک زنجانی درباره حق ثبت 10 میلیاردی اش گفت: خیر. اینطور نیست و آنچه دریافت می‌شود میزانی است که ذیل سند درج می‌شود.

ارائه 86 درصدی خدمات سازمان ثبت به صورت الکترونیکی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آماری از عملکرد این سازمان در 7 ماهه سال جاری گفت: از ابتدای امسال توانسته‌ایم 34 میلیون و 778 هزار و 860 خدمت به مردم ارائه دهیم و از مجموعه این خدمات، 30 میلیون و 64 هزار و 23 مورد خدمت به صورت الکترونیکی ارائه شده است. ما موفق شدیم 86 درصد از کل خدمات سازمان را به شکل الکترونیکی به مردم ارائه دهیم.

تویسرکانی ادامه داد: مجموع اسناد مالکیت صادره طی 7 ماهه اول سال جاری، 1 میلیون و 741 هزار و 564 سند مالکیت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است. همچنین در حوزه اراضی کشاورزی، 4 هزار و 648 سند داشته‌ایم که نسبت به 7 ماهه سال قبل 14 درصد رشد داشته است. در حوزه اراضی ملی نیز 5 هزار و 10 سند مالکیت برای دولت صادر شده که نسبت به 7 ماهه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

صدور بیش از 35 هزار سند برای مسکن مهر

وی ادامه داد: در رابطه با مسکن مهر نیز 35 هزار و 971 سند در هفت ماهه سال جاری صادر کرده ایم. همچنین در حوزه اراضی ملی نیز 5 هزار و 10 سند مالکیت برای دولت صادر کرده‌ایم که نسبت به 7 ماهه سال قبل در این زمینه یک درصد رشد داشته‌ایم. همچنین 7 میلیون و 531 هزار و 182 سند رسمی برای مردم تنظیم کرده‌ایم که نسبت به 7 ماهه سال قبل 15 درصد کاهش داشته‌ایم. در زمینه‌ اسناد رسمی خرید و فروش (بیع)، 2 میلیون و 39 هزار و 508 سند داشته‌ایم که نسبت به 7 ماهه سال گذشته در این زمینه 13 درصد کاهش داشته‌ایم.

تویسرکانی یادآور شد: بیشترین اسناد صادره در استان‌های هرمزگان و سیستان وبلوچستان و کمترین در استان‌های ایلام و خراسان شمالی بوده است، البته در تهران ماهانه به طور متوسط 147 سند صادر می‌شود که بیشترین اسناد خرید و فروش در 7 ماهه سال جاری در تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی بوده و کمترین آن در ایلام و کهگیلویه و بویر احمد بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: ‌16 درصد اسنادی که در کشور صادر شده، یک طرف آن شخصیت حقوقی بوده است. 22 هزار و 773 سند نیز برای اتباع خارجی تنظیم شده که بیشترین آن مربوط به تعهدنامه و وکالت‌نامه بوده است.

همچنین هزار و 585 سند مربوط به خرید و فروش اتباع خارجی در ایران بوده است.

از هر 5 ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود

وی در ادامه با ارائه آماری از ثبت ازدواج و طلاق در 7 ماهه سال جاری ادامه داد: 45.8 درصد طلاق مربوط به کسانی است که کمتر از 5 سال زندگی مشترک داشته‌اند و بیشترین دلایل آن مربوط به عدم تفاهم، دخالت خانواده‌ها، عدم تعهد، افسردگی، اعتیاد، فقر، عدم علاقه و غیره بوده است. در 71 درصد از استان‌های ما رشد طلاق مثبت بوده و 29 درصد از استان‌ها نیز رشد طلاق‌شان در 7 ماهه سال جاری منفی بوده است.

تویسرکانی ادامه داد: بیشترین افزایش طلاق مربوط به استان ‌های کهگیلویه و بویر احمد و قزوین بوده و استان قم و اردبیل نیز کاهش چشم‌گیر طلاق را داشته‌اند. به طور کلی از هر 5 ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود و در ازاء هر 100 هزار نفر، 98 طلاق صادر شده است.

وی افزود: در 6 ماهه اول سال جاری 15 میلیون و 287 هزار و 659 پیامک در خصوص آخرین اقدامات انجام شده از طریق سامانه‌های سازمان برای ذی‌نفعان ارسال شده است. (متوسط روزانه 84 هزار پیامک)

تویسرکانی ادامه داد: طبق آمار عملکرد و فعالیت‌های بخش کاداستر از ابتدا تا پایان شهریور سال 94 عملیات تهیه نقشه جمعا یک مییلون و 221 هزار و 181 هکتار از اراضی شهری کشور به اتمام رسیده است. از این میزان تهیه نقشه 32 هزار و 470 هزار هکتار در شش ماهه اول سال 94 تحقق یافته است. در بخش کاداستر اراضی بافت مسکونی روستایی و زراعی تا پایان شهریور 94 بالغ بر 2 میلیون و 246 هزار و 998 هکتار نقشه کاداستر تهیه شده که 188 هزار و 440 هکتار آن در 6 ماهه اول سال 94 انجام شده است.

امیدوارم مشکلات در زمینه پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی رفع شود

تویسرکانی در پاسخ به سئوال ایسنا درباره‌ زیرساخت‌های لازم برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و اینکه ایران چه زمانی به این سازمان می‌پیوندد؟ گفت: متولی اصلی این کار وزارت اقتصاد و دارایی است، البته خدمات‌ ما نیز نقش مهمی در آن دارد و ما تعامل نزدیکی در حوزه ثبت شرکت‌های تجاری و علائم آنها و برندها داریم. طبعا باید نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت شرکت‌های تجاری و نیز تحولات آنها پیشرفته‌ترین شیوه‌ها را اجرا می‌کنیم و ناگفته نماند که وضعیتی که در حوزه چاپ اسناد داریم بسیار پیشرفته است. هیات‌های خارجی که بازدید کردند می‌گویند که ما از بسیای از کشورها مدرن‌تر عمل می‌کنیم و ما توانسته‌ایم پیشخوان‌های تحت وب را ایجاد کنیم. تلاش ما برای تسریع و بهبود فضای کسب و کار است، البته در این زمینه گرفتار برخی از نارسایی‌ها هستیم که امیدواریم این مشکلات در زمینه‌ پیوستن ما به این سازمان رفع شود.

به گزارش ایسنا، تویسرکانی با اشاره به اینکه در 7 ماهه سال جاری 2 هزار و 21 مور ثبت اظهارنامه‌ بین‌المللی داشته ایم گفت:‌ در این زمینه ما 23 درصد نسبت به 7 ماهه سال گذشته رشد داشته‌ایم. همچنین 8 هزار و 759 علامت تجاری در هفت ماهه سال جاری ثبت کرده‌ایم، ناگفته نماند که در ایران کسی حق ندارد علامت تجاری را جعل کند و در محصولات خود علامت را درج نماید، در صورتی که فردی این کار را انجام دهد با آن برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: 86 کشور در دنیا عضو پروتکل مادرید هستند و این پروتکل به اتباع خود حق داده که این کار را انجام دهد.

تویسرکانی ادامه داد:‌ ما 12 میلیون سند مالکیت تحت سیستم کاداستر به اشخاص داده‌ایم که این اسناد مغایرتی با وضعیت واقعی ملک ندارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره‌ آزمون استخدامی کارمندان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ حسب مجوزی که از دولت گرفته‌ایم برای هزار و 200 نفر صادر شده در صورتی که نیاز سازمان 6 هزار نفر برآورد شده بود. ما پیگیری‌هایی را برای گرفتن مجوز استخدامی اشخاص با سازمان برنامه ریزی داشته‌ایم و چندین ماه است که آمادگی شروع به کار را برای این افراد داریم، ولی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که عمده آن کمبود امکانات است. قول مساعد داده شده که تا یک ماه دیگر بحث استخدام این افراد حل شود.

تویسرکانی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اراضی کشور متعلق به دولت است گفت: 168 میلیون هکتار اراضی مربوط به دولت و 145 میلیون هکتار جزو منابع طبیعی و ملی ماست. بخش زیادی نیز مربوط به املاک خاص دولتی است. ما درباره‌ صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در گذشته با مشکلی مواجه بودیم و آن هم غیر شفاف بودن حدود مالکیت‌هاست. اکنون تلاش داریم که در حدود اجرای طرح کاداستر مالکیت‌ها دارای مشخصات باشد. این کار باعث می‌شود امکان تعدی به مالکیت‌های دولت کاهش یابد.

وی افزود: ما باید برای حدود 8 میلیون هکتار سند مالکیت اراضی ملی صادر کنیم تا مانع زمین خواری شویم.

تویسرکانی افزود: حدود 800 هکتار از بستر رودخانه‌ها سند مالکیتش به نام دولت صادر شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره‌ اینکه معاون دادستان تهران، خبری درباره‌ زمین خواری شمال کشور داده بودند، گفت: ما مکاتبات فراوانی با دولت داشته‌ایم و بخشی از اراضی که به دولت منتقل شده، متولی‌اش وزارت راه و شهرسازی است. متولی بخش دیگر وزارت جهاد کشاورزی است. ما پیگیر هستیم که دستگاه‌های متولی نقشه املاکی که متعلق به دولت است را تهیه کنند و سازمان ثبت هم باید سند آن را صادر کند تا فرد دیگری ادعای مالکیت نداشته باشد.

وی درباره‌ی آزمون سردفتری نیز گفت:‌ ما امسال آزمون سردفتری ازدواج را برگزار می‌کنیم. در رابطه با دفاتر اسناد رسمی نیز باید یاد آور شوم که ما در ازای هر 15 هزار نفر جمعیت باید یک دفترخانه داشته باشیم که اکنون بیشتر از میزانی است که باید باشد. بر همین اساس اگر نقاط محدود و کوچکی مانند شهرستان‌ها فاقد دفترخانه هستند نسبت به آن شهرستان‌ها اعلام آزمون می‌کنیم و اقدام دیگرمان اصلاح قانون است. این جمعیت 15 هزار نفری باید کاهش یابد تا بتوانیم دفترخانه‌های دیگری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به 2 هزار نفر برای سردفتری طلاق اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: از بین این دو هزار نفر ما تعدادی را به عنوان سردفتر طلاق بر می‌گزینیم.

وی درباره‌ خرید و فروش مسکن مهر نیز یادآور شد: سیاست اول دولت این بود که مسکن مهر قابلیت خرید و فروش نداشته باشد و بعد از این که دولت گفت خرید و فروش مسکن مهر مشکلی ندارد، تعدادی از آنها باقی مانده که آن هم به دلیل بعضی از تعهداتی است که متقاضیان باید انجام می‌دادند. قطعا زمانی که تعهدات فیمابین دولت و متقاضیان اجرا شود نقل و انتقال هم صورت می‌گیرد.

نقل از ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

۳ نظرات
  1. امیر لعل نوری دفتریار61 مشهد می گوید

    سلام چرا همکاران محترم قبل از ثبت سند هزینه را از ارباب رجوع مطالبه نمیکنید و این رویه غلط را در شهر باب میکنید؟؟؟؟؟ به گونه ای که ارباب رجوع براش این باور شده که باید بعد از امضاء سند هزینه پرداخت کند و اگر جز این باشد دفترخانه متخلف است؟؟؟؟ واقعا” علت چیست؟ چرا وحدت رویه یا اجرای صحیح قانون نیست؟ شما همکاران محترم میرید پیتزا سفارش میدی تا پولشو نگیرن برات سرویس هم نمیدن. آیا دفترخانه اسناد رسمی از پیتزا فروش هم کمتر است؟؟؟؟؟ چه کسی جز خود ما باید شان این شغل پر خطر را حفظ و ارتقاء دهد؟؟؟؟

  2. امیر لعل نوری دفتریار61 مشهد می گوید

    هزینه ما قانونی است و ملزم به اخذ از ارباب رجوع و پرداخت به دولت هستیم چرا تعارف الکی و بیجا میکنید؟؟؟ این مراحل قانون است و روش من هم همین است: ۱) احراز هویت ۲) اخذ مدارک ۳) اصالت مدارک ۴) اخذ هزینه ۵) تنظیم سند ۶) ثبت سند ۷) امضاء متعاملین. ارباب رجوع آمده میگه چرا بقیه محضرها بعد از امضاء پول میگیرن شما اولش؟؟؟؟ سند قطعی با هزینه هفتصد و پنجاه هزار تومان ثبت کردیم متعاملین پای امضاء به اختلاف خوردن!!!! دو ماه است برای امضاء نیامدن سردفتر مجبور است هزینه را بپردازد حالا پولش چی میشه؟؟؟ چند تا سند سردفتر از جیبش بپردازد؟؟؟؟ من از همکاران محترم خواهشمندم به دنبال وحدت رویه باشید. باور بفرمایید سالها قبل خود ارباب رجوع وقتی مدارک میداد بطور اتومات هزینه اش را هم میداد ولی حالا……………..

  3. امیر لعل نوری دفتریار61 مشهد می گوید

    چه فرقی میکنه همان پولی که میخوان اخرش بدن خب اولش بدن!!!! اینکه هزینه سند را از اخر بگیرید جذب ارباب رجوع نیست خیانت به شغل خودمان است. کسر شان است. ضرر مالی سردفتر است. تناقض بین دفاتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.