iran flag

انتقاد رئیس سازمان ثبت از کم توجهی به سیاست های حقوقی و قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری در لایحه برنامه توسعه

انتقاد رئیس سازمان ثبت از کم توجهی به سیاست های حقوقی و قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری در لایحه برنامه توسعه

سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش حقوقی و قضایی جهت تنظیم برنامه توسعه بالاخص بند 67 سیاستها در لایحه تقدیمی دولت مورد توجه قرار نگرفته و از مجلس درخواست می کنیم که این موارد بازنگری و لحاظ گردد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر « احمد تویسرکانی» معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در «نهمین همایش وبلاگ نویسان دفاتر اسناد رسمی» سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: امروز شاید یک پنجم دعاوی وارده به دستگاه قضایی ناشی بی نظمی های حقوقی در حوزه تثبیت مالکیتهاست که تنها را برون رفت از این وضعیت، توسعه و اجباری کردن ثبت رسمی در کشور است.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش های این سازمان در جهت توسعه ثبت رسمی و لحاظ اهمیت های این بخش در تصویب برنامه ششم توسعه افزود: در سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، چهار سیاست در بخش حقوقی و قضایی به دولت ابلاغ شده است که دو سیاست آن در جهت توسعه ثبت رسمی است و اگر دل در گروی این داریم که از دعاوی و ایجاد نزاع ها و جرایم و بسیاری از هزینه های پنهان پیشگیری شود باید در جهت ثبت رسمی قدم های بسیار جدی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی به علت مشغولیت برخی از مسئولین به روزمرگی ها، اولویت هایی که در دراز مدت منافع بسیار زیادی برای کشور دارد مورد غفلت قرار می گیرد گفت: باید در مدیریت همواره قیمت تمام شده خدمات و فعالیت ها مورد محاسبه قرار بگیرد و با دیدی فراگیر و ملی منافع دراز مدت کشور لحاظ گردد.

دکتر تویسرکانی اظهار داشت: شاید به دلیل همین روزمرگی ها و عدم توجه به ظرفیتهاست که در حوزه اقتصادی علیرغم ترسیم رشد 8 درصدی در چشم انداز بیست ساله که 2/5 درصد باید از محل افزایش بهره وری صورت می گرفت متاسفانه امروز محقق نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نقش مهم این سازمان حاکمیتی بویژه در تولید آمارهای پایه ای برای تصمیم گیری و تصمیم سازی ها افزود: در سنوات اخیر علیرغم محدودیت های فراوان، تحولات چشمگیری در حوزه شفاف سازی مالکیتها، قراردادها و معاملات با بهره گیری از فنآوری اطلاعات و مسدود کردن راه های تخلف و سوء استفاده صورت گرفته باید و خروجی ها می تواند مبنای بسیاری از تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها باشد.

دکتر تویسرکانی همچنین با برشمردن اهمیت آگاه سازی و بهره گیری از شبکه های اجتماعی در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، خطاب به وبلاگ نویسان حوزه دفاتر اسناد رسمی گفت: معتقدم باید آگاهی سازی و اطلاع رسانی در این حوزه بیشتر مبتنی بر اطلاع و تحلیل های حقوقی صحیح و متمرکز بر خواص و مسئولین باشد تا در تشخیص اولویتها موضوعات مهم این حوزه مورد غفلت قرار نگیرد.

نقل از سایت سازمان ثبت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.