iran flag

جمع‌آوری دفاتر جاری از دفترخانه‌ها تا پایان امسال

خبرگزاری میزان- رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: آمادگی داریم دفاتر جاری تا پایان سال جاری از دفترخانه‌ها حذف و جمع‌آوری شوند و همه دفاتر اسناد رسمی به صورت تمام الکترونیک کار ثبت سند را انجام دهند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتر یاران، محمد رضا دشتی اردکانی درنهمین همایش وبلاگ نویسان دفاتر اسناد رسمی افزود:  وبلاگ‌نویسان نقش بسزایی در آموزش و فرهنگسازی در کل کشور برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 گروه مجازی در این حوزه فعال هستند اما هیچگاه این فعالیت‌ها ماندگار نیستند، افزود: دغدغه تشکیل شورای عالی مجازی برای وبلاگ نویسان، ماندگاری و شناسنامه‌دار بودنشان است.

دشتی اردکانی با اشاره به اینکه تاثیر یک کتاب و نوشته به مراتب از تاثیر تلویزیون بیشتر است گفت: تاثیر فضاهای مجازی زودگذر است ضمن اینکه اینگونه نرم‌افزارها که دامنگیر خانواده‌های ایرانی شده است علاوه بر عدم افزودن آموزش و دانش، خساراتی هم به خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی به آموزش و فرهنگسازی وبلاگ‌ها درخصوص ترویج سند رسمی اشاره و تاکید کرد: جریان وبلاگ نویسی به همت 15 نفر از سردفتران فعال از سال 1390 با هدف پیاده‌سازی اهداف و مقاصد سران دفاتر همگام با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با ثبت آنی گفت: وبلاگ‌نویسان نقش بسزایی در آموزش و فرهنگسازی در کل کشور برعهده داشتند. شاهد آن بودم که به خصوص از شروع ثبت آنی و الکترونیکی شدن ثبت اسناد، این گروه از همکاران، به آموزش و رفع اشکال دیگران پرداختند و با این اقدامشان، مسیر پیشرفت پروژه عظیم و ملی ثبت آنی را هموار کردند.

دشتی اردکانی با اعلام خبری در زمینه حذف دفاتر جاری گفت: آمادگی داریم که تا پایان سال جاری دفاتر جاری از دفترخانه‌ها حذف و جمع‌آوری شوند و همه دفاتر اسناد رسمی به صورت تمام الکترونیک کار ثبت سند را انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: آرزو می‌کنم تا رسیدن به آنچه برای ما بهترین است، شورای عالی جامعه مجازی بتواند فعالیت همکاران را در محیط‌های مختلف سامان دهد و باعث پیوستگی هر چه بیشتر همکاران در این فضا شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، در پایان یاد عبدالله خادمی، سردفتر یک مهاباد را گرامی داشت و افزود: امیدواریم ایشان هر چه زودتر به جمع کانون سردفتران و دفتریاران بازگردد.

نقل از خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.