iran flag

توزیع دفترچه‌های بیمه واحد/ به دنبال خدشه‌دار کردن طرح تحول سلامت نیستیم

ربیعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خانه‌ملت:

توزیع دفترچه‌های بیمه واحد/ به دنبال خدشه‌دار کردن طرح تحول سلامت نیستیم

توزیع دفترچه‌های بیمه واحد/ به دنبال خدشه‌دار کردن طرح تحول سلامت نیستیم

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر هم‌پوشانی بیمه‌ها، گفت: سری جدید دفترچه های بیمه ای به شکل دفترچه بیمه واحد از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توزیع خواهد شد.

علی ربیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح پرداخت معوقات بیمارستان‌های وزارت بهداشت، گفت: در مدت اخیر سازمان‌های بیمه‌گر به دلیل کمبود منابع نتوانستند معوقات بیمارستان‌ها را پرداخت کنند، در حقیقت به جای 5 میلیون و 500 هزار نفر بیش از 10 میلیون نفر بیمه شده بودند لذا سازمان‌های بیمه‌گر با کسر منابع مواجه شدند.

پرداخت هزارمیلیارد از معوقات بیمه بیمارستان‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با توجه به بیمه بیش از حد و ارائه خدمات بیشتر، دولت با کمبود منابع مواجه شد، اما در حال حاضر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی(سازمان های بیمه گر پایه، تامین اجتماعی و بیمه سلامت) یک هزار میلیارد تومان از معوقات بیمارستان های وزارت بهداشت (300 میلیارد از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و 700 میلیارد وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی) را به زودی پرداخت خواهد کرد.

ربیعی یادآور شد: پس از پرداخت هزار میلیارد معوقات بیمارستانی، سیستمی در نظر گرفته می‌شود که بتوان با حمایت نظام بانکی 60 درصد اسناد مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان‌های بیمه گر را به موقع پرداخت کرد.

وزارت کار به دنبال خدشه‌دار کردن طرح تحول سلامت نیست/ بیمه در کنار نظام سلامت خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دنبال خدشه دار کردن طرح تحول سلامت نیست، گفت: نظام بیمه‌ای در کنار نظام سلامت همواره فعال و جدی بوده، در واقع بخش اعظمی از طرح تحول سلامت بر دوش نظام بیمه ای بوده به گونه‌ای که حدود 80 درصد هزینه طرح تحول سلامت را  نظام بیمه ای باید تامین کند.

ربیعی با یادآوری اینکه سازمان‌های بیمه به طور ساختاری مشکل نداشته اند، گفت: مشکل اصلی سازمان‌های بیمه‌ای کمبود منابع بوده لذا در حال حاضر نیز در جلسات مشترک با وزیر بهداشت و درمان به دنبال پایداری طرح تحول سلامت هستیم.

توزیع دفترچه‌های بیمه واحد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از توزیع دفترچه های واحد خبر داد و گفت: در سری جدید، دفترچه های بیمه واحد توزیع خواهد شد در حقیقت پس از اتمام اعتبار دفترچه‌های فعلی دفترچه‌های جدید توزیع می‌شود، همچنین پس از آن نیز به سوی کارت الکترونیک و یا کد ملی واحد خواهیم رفت،  در واقع در این خصوص همپوشانی بیمه ها را مشخص کردیم./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.