iran flag

آخرین وضعیت لایحه تغییر قانون تعزیرات حکومتی/ هنوز این لایحه به دولت ارسال نشده است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با میزان:
خبرگزاری میزان- میرکوهی گفت: سازمان تعزیرات و معاونت حقوقی قوه قضائیه درصدد تهیه و جمع بندی نهایی لایحه قانون تعزیرات حکومتی هستند که این لایحه پس از تایید وزیر دادگستری به دولت ارسال می‌شود.

آخرین وضعیت لایحه تغییر قانون تعزیرات حکومتی/ هنوز این لایحه به دولت ارسال نشده است

«عبدالعلی میرکوهی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه تغییر قانون تعزیرات حکومتی اظهار کرد: هنوز پیشنهادها و جمع بندی نهایی برای اصلاحات در قوانین مربوط به تعزیرات به دولت و مجلس ارسال نشده است.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات و معاونت حقوقی  قوه قضائیه درصدد تهیه وجمع بندی نهایی لایحه قانون تعزیرات حکومتی هستند که پس از تهیه آن و تایید وزیر دادگستری لایحه مذکور به دولت ارسال می‌شود.

میرکوهی در پایان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در راستای جرم زدایی و قضازدایی از مواردی که در آن نیاز به مطرح شدن پرونده در دادگستری نیست؛ پیشنهاد تدوین آیین دادرسی در این سازمان را داده است تا نظمی درترتیبات رسیدگی شعبات حکومتی  این سازمان برقرار شود.

گفتنی است معاون حقوقی قوه قضائیه هفته گذشته در حاشیه همایش طب و قضا لایحه قانون تعزیرات حکومتی را مهمترین  لایحه قضایی که در معاونت حقوقی قوه قضائیه در دست اقدام است عنوان کرد و گفت: مهمترین لایحه ای که سیستم قضایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد قانون تعزیرات است. قانونی در سال ۷۵ تصویب شده و الان دنبال این هستیم قانونی در تمام زمینه ها تهیه شود. دنبال این هستیم که جمع بندی نهایی کرده و بسته به نوع جرایم تعزیراتی ممکن است مجازاتهای مختلف در نظر بگیریم.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.