iran flag

نقش موثر قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم

اسفنانی در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد
خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نقش قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم تا آنجا اهمیت دارد که با اجرایی شدن آن فرصت‌ها و موقعیت‌های جرم‌خیز از بین می‌رود و در این راستا جرایم کمتر امکان بروز پیدا می‌کنند.

نقش موثر قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم

«محمدعلی اسفنانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به قانون پیشگیری از وقوع جرم که چندی پیش در مجمع تشخص مصلحت نظام تصویب شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم قوه قضائیه مطابق اصل 156 قانون اساسی ایجاد امنیت، اجرای عدالت و پیشگیری از وقوع جرم است و این امر مهمترین وظیفه قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: قانون پیشگیری از وقوع جرم تا آنجا اهمیت دارد که با اجرایی شدن و همت همه آحاد جامعه و مسئولین امر فرصت‌ها و موقعیت‌های جرم خیز از بین می رود و در این راستا جرایم کمتر امکان بروز پیدا می‌کنند.

اسفنانی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم علاوه بر اقدامات دستگاه قضا نیازمند تلاش نهادهایی همچون خانواده، آموزش و پرورش، مددکاری‌های اجتماعی، مراکز خیریه، سازمانهای مردم نهاد است و تحقق این امرهمت همگانی می‌طلبد.

سخنگوی کمیسون حقوقی و قضایی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و حقوقی نقش موثری در کاهش جرایم دارد این در حالی است که بی‌توجهی به مقوله پیشگیری قبح برخی اعمال مجرمانه را از بین می‌برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.