iran flag

دکتر امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی به همراه هیات همراه از اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بازدید کرد.

بازدید معاون قوانین مجلس شورای اسلامی از اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

7

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این بازدید محمد مهدی انجم شعاع، معاون امور اسناد این سازمان با مهم برشمردن خدمات ثبت شرکتها در حوزه حقوقی و قضایی گفت: اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری همانند دیگر بخشهای سازمان ثبت متحول شده و از فناوری های روز در اجرای فرایندها استفاده می کند.

وی با اشاره به این موضوع که قدم های خوبی در راستای حذف مراجعه حضوری و ارائه خدمت در بستر فناوری اطلاعات در این اداره کل برداشته شده، بیان داشت: اکنون تمامی فرایندهای ثبت شرکتها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور قابل دسترسی است و مردم بدون مراجعه حضوری می توانند خدمات دریافت کنند.

انجم شعاع با بیان این موضوع که بخشی از کارهای حاکمیتی از طریق ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری این سازمان انجام می پذیرید، گفت: مسئله مهم در سازمان ثبت اسناد به منظور سرعت بخشیدن ارائه خدمت به مردم به روز رسانی قوانین و مقررات با فرایندهای ثبتی، با توجه به نیازهای امروز جامعه است و ابراز امید واری کرد که با همکاری مجلس شورای اسلامی این امر محقق شود.

معاون امور اسناد، سازمان ثبت اسناد و ملاک کشور ضمن بیان این موضوع که این سازمان آمادگی این را دارد تا با دیگر دستگاهها ارتباط مستمر داشته و با آنها همکاری کند، افزود: این سازمان برای حل مشکلات خود با برخی از دستگاهها و نهادها ارتباط ویژه دارد که برای حل مشکل اصلاح قوانین حوزه ثبت اسناد همکاری بیشتری بین مجلس شورای اسلامی و سازمان  باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: پتانسیل خوبی در مجلس و سازمان ثبت اسناد و املاک وجود دارد که با تعامل و همکاری می توان این امکانات را در راستای اصلاح قوانین برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم بکار برد.

در ادامه این جلسه امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که فرایند قانونگذاری طولانی است و قوانین نیاز به پالایش و اصلاح دارند، گفت: کارهای اجرایی اصلاح قوانین بر عهده خود دستگاهها است و این معاونت در حوزه تدوین و تنقیح قوانین وارد می شود.

وی پیشنهاد معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اصلاح قوانین ثبتی با توجه به نیازهای روز جامعه و الکترونیکی شدن فرایندهای ثبتی را مهم دانست و از همکاری مجلس و سازمان ثبت اسناد و املاک برای تحقق این کار مهم استقبال کرد.

امیدوار رضایی در ادامه پس از بازدید اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری با فرایند الکترونیکی شدن امور از نزدیک آشنا شد و گفت: تحولات صورت گرفته در این اداره کل برای ارائه خدمت به مردم بسیار چشمگیر، مهم و ارزشمند است.

در این جلسه مرتضی ادب مدیر کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه خواستار همکاری هرچه بیشتر معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با سازمان ثبت اسناد و املاک در جهت تسهیل در اصلاح قوانین ثبت شرکتها شد.  

نقل از سایت سازمان ثبت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.