iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اسکن اثر انگشت متعاملین در ۳۰ استان/ کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی با اجرای این طرح

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اسکن اثر انگشت متعاملین در ۳۰ استان/ کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی با اجرای این طرح

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه طرح ثبت اثر انگشت متعاملین از ۲ ماه گذشته در ۳۰ استان آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی می‌شود.

خبرگزاری فارس: اسکن اثر انگشت متعاملین در ۳۰ استان/ کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی با اجرای این طرح

به گزارش خبرنگار قضایی فارس احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نقش ثبت اسناد رسمی و تأثیر آن در کاهش دعوای حقوقی گفت: ظرف 2 سال گذشته موفق شدیم با اجرای ثبت الکترونیک به حذف کاغذ اقدام کنیم.

وی افزود: امروز به مدد ثبت الکترونیک موفق شدیم همه هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد را به صورت الکترونیکی محاسبه کرده و به متقاضی خدمت اعلام کنیم و همچنین این عدد را ذیل سند رسمی درج کنیم.

تویسرکانی تصریح کرد: امروز مبالغ پرداختی که برای ثبت سند از سوی سامانه ثبت اسناد در نظر گرفته می‌شود باید از طریق کارت عابربانک پرداخت شود و تا شماره پرینت پرداختی در سامانه ثبت تحریر نشود کد ثبت سند صادر نمی‌شود.

وی گفت: در گذشته بیش از 90 میلیون برگه کاغذ که اوراق بهادار ثبت اسناد شناخته می‌شدند سالانه چاپ می‌شد که امروز همه آنها حذف شده و همه فرایند ثبت اسناد و حتی استعلامات مربوطه به ثبت اسناد در یک سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: خوشبختانه ظرف 2 ماه گذشته در 30 استان کشور منهای تهران در حین معامله اثر انگشت متعاملین اسکن و در ذیل اسناد ثبتی چاپ می‌شود.

وی افزود: این طرح در تهران هم تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد و بدانید که همین اجرای طرح باعث شده تا تخلفات ثبتی کاهش چشمگیری پیدا کند زیرا یکی از راههای تخلفات انجام شده در گذشته به واسطه جعل عنوان بود.

نقل از فارس

 

۲ نظرات
  1. حسین می گوید

    جز تشریفات زائد اثرچندانی ندارد

  2. مهدی می گوید

    قابل ذکر است که اثر انگشت ذیل اسناد چاپ نمی شود یا خبر شما اشتباه است یا سامانه اشکال دارد؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.