iran flag

حذف اعدام از مجازات قاچاق مواد مخدر نیازمند توافق ملی است/ لزوم چکش کاری طرح

ملکشاهی مطرح کرد:

حذف اعدام از مجازات قاچاق مواد مخدر نیازمند توافق ملی است/ لزوم چکش کاری طرح

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با تاکید براینکه حذف اعدام از مجازات قاچاق نیازمند یک توافق ملی است، گفت: مواد مخدر پدیده فراملی است و به نظر می رسد باید علاوه بر قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه نیز اظهارات و بررسی های خود را نسبت به این موضوع ارایه کنند.

 حذف اعدام از مجازات قاچاق مواد مخدر نیازمند توافق ملی است/ لزوم چکش کاری طرح

اللهیار ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان موادمخدر، افزود: تعدادی از نمایندگان این طرح را با هدف اصلاح قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان به امضا رساندند که البته این طرح هنوز در کمیسیون مورد طرح واقع نشده است.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این طرح پیشنهاد شده برخی از مجازات‌های اعدام حذف شود و افرادی که به صورت مسلحانه اقدام به قاچاق موادمخدرمی‌کنند مشمول مجازات اعدام شوند البته این طرح بسیار خام است و هنوز در کمیسیون از سوی کارشناسان بررسی نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه طرح حذف اعدام از مجازات قاچاق مواد مخدر نیازمند چکش کاری در کمیسیون است، تصریح کرد: مواد مخدر پدیده فراملی است و به نظر می‌رسد باید علاوه بر قوه مقننه، قوه قضاییه و قوه مجریه نیز  اظهارات و بررسی‌های خود را نسبت به این موضوع ارایه کند.
وی یادآور شد: واقعیت آن است که برای حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان مواد مخدر باید یک توافق ملی صورت گیرد چراکه با توجه به اینکه بخشی از زندانیان را افراد مرتبط با قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر تشکیل می دهند لذا نیاز است که به طور دقیق واکاوی شود.
رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد، تاکید کرد: تنها مشخصه این طرح را نمی توان حذف اعدام از قاچاق مواد مخدر دانست بلکه موارد دیگری نیز در این طرح گنجانده شده که باید هریک از بخش های آن با دقت بررسی شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ چندی پیش، بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان مواد مخدر به امضا رساندند./
نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.