iran flag

دکتر تویسرکانی در همایش ششم دی در تهران_حذف دفاتر کاغذی از دفتر خانه ها در آینده ای نزدیک

photo_2015-12-29_19-11-02

 

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گردهمایی سراسری سردفتران و دفتریاران گفت: حذف دفاتر کاغذی از دفتر خانه ها در آینده ای نزدیک

دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گردهمایی سراسری سردفتران و دفتریاران استان تهران گفت: دفاتر کاغذی در آینده ای نزدیک از دفتر خانه ها حذف می شود.

به گزارش روابط عمومی، دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در گردهمایی سراسری سردفتران و دفتریاران استان تهران سخنرانی می کرد با اشاره به حذف دفاتر کاغذی از دفتر خانه ها در آینده ای نزدیک گفت: این نهاد مهم و ارزشمند چندین دهه سابقه دارد و همواره باید توجه داشت که نقش ثبت رسمی و کتابت بالعدل تا چه حد تاثیرگذار است.

دکتر تویسرکانی ششم دی ماه و گرامیداشت خدمات دفاتر اسنادرسمی را بهانه ای ارزشمند برای برگزاری این همایش دانست و گفت: آیه 282 سوره مبارکه بقره به مفاهیم بزرگ قرآنی کتابت و عدالت اشاره دارد و بر جلوگیری از نزاع و تردید در معاملات تاکید کرده است.

وی سابقه خدمات ثبتی ارائه شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را بیش از یک قرن دانست و خاطر نشان کرد: اصلاح قوانین و فرایندها مبتنی بر نیازهای اجتماعی در حوزه سردفتری به منظور ارائه خدمات و پاسخگویی بهتر به مردم و استقبال سران دفاتر از این موضوع نشان دهنده عزم راسخ این نهاد برای خدمت رسانی به مردم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده از فناوری های نوین و ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیک به مردم را از اقدامات مهم این سازمان دانست که توانسته در راستای شفاف سازی، ارتقاء سلامت اداری، کاهش مراجعات حضوری و کاهش هزینه های پنهان ناشی از ارائه خدمات سنتی گام های موثری بردارد.

وی گفت: اگر تلاش و جدیت همکارانم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جامعه سردفتری نبود امروز شاهد این همه تحول در حوزه ارائه خدمات الکترونیک با استفاده از فناوری های نوین نبودیم و می توان آثار و برکات مثبت این کار را در جامعه ببینیم.

دکتر تویسرکانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال های اخیر از سوی این سازمان در جهت توسعه ثبت رسمی افزود: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تدوین برنامه توسعه، بندهای 66 و 67 این سیاست ها در جهت توسعه ثبت رسمی می باشد که این امر گویای اهمیت جایگاه ثبت رسمی در ایجاد نظم حقوقی در جامعه و پیشگیری از اختلافات و دعاوی و جرایم ناشی از اموال و جلوگیری از هزینه های پنهانی است که در این زمینه وجود دارد.

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقاء بهره وری در تمامی حوزه ها در کشور، گفت: باید خدمات متناسب با نیازهای مردم و با هزینه منطقی ارائه شود.

دکتر تویسرکانی حذف اوراق بهادار و دهها میلیون مکاتبه کاغذی در سالهای اخیر را در جلوگیری از بسیاری آسیب های حوزه ثبتی مهم دانست و گفت: این نشان دهنده به ثمر رسیدن اصلاح فرایندها و قوانین با توجه به نیازهای امروز جامعه است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، نیازمند شفاف سازی در حوزه اقتصادی هستیم و مهمترین راه و مسیر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در این زمینه است.

وی بیان داشت: تحولات دانجام شده مبتنی بر  برنامه ریزی منسجم و پایش و آسیب شناسی دقیق مسایل باعث گردیده بر اساس  ارزیابی نهادهای بین المللی و دستگاههای داخلی در حوزه بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاههایی که در این امر در کشور دخیل هستند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رتبه نخست را کسب نماید.

دکتر تویسرکانی با تاکید بر نظر جوامع بین المللی و نهادهای اروپایی بر پیشرفت چشمگیر حوزه ثبتی به ویژه نظام سردفتری در ایران گفت: امروز نظام سردفتری در ایران بسیار پیشرفته و مترقی است.

وی حوزه سردفتری را از حوزه های با ظرفیت بالا در کشور دانست و افزود: تغییراتی که در سالهای اخیر در این حوزه اتفاق افتاده باعث ارتقاء سلامت و سرعت و دقت در ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی و افزایش  اعتماد عمومی به امر سردفتری در کشور شده است.

وی گفت: امروز نیازمند اطلاع رسانی به خواص در خصوص نقش و تاثیر خدمات ثبتی در بخش های مختلف کشور هستیم و باید  آثار مثبت ثبت رسمی در کشور برای آنان تبیین شود.

وی گفت: اخیراً با تشکیل بانک اطلاعات اثر انگشت متعاملین گام جدیدی در راستای افزایش اطمینان و پیشگیری از جعل هویت در تنظیم اسناد رسمی صورت گرفته است .

دکتر تویسرکانی با اشاره به این موضوع که با اصلاح قوانین و فرایندها تاکنون 12 میلیون سند تک برگی به صورت الکترونیک در سیستم کاداستر برای مردم صادر شده که حتی یک مورد سند معارض و جعل در آن دیده نشده زیرا  امکان صدور سند معارض و استفاده از سند مجعول تحت این سیستم امکان پذیر نمی باشد.

وی همچنین به وضعیت نابسامان بایگانی ها در گذشته در آن سازمان اشاره کرد و آن فضا را مستعد بروز تخلف در حوزه ثبت اسناد و املاک دانست، که در حال حاضر بخش عمده ای از این آسیب ها برطرف شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون 40 میلیون از سوابق ثبتی آرشیو شده و گام های مستحکم تری در راستای ارتقاء بهره وری و سلامت اداری در این سازمان برداشته خواهد شد .

در پایان این مراسم و با حضور  شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران لوح سپاس از طرف کانون سردفتران و دفتر یاران به دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به پاس تلاشها، حمایت ها و خدمات وی اهدا شد.

نوشته متن نقل از سایت سازمان ثبت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.