iran flag

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شفاف سازی را عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش هزینه های پنهان دانست .

دکتر تویسرکانی : شفاف سازی ؛ اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شفاف سازی را عامل اصلی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش هزینه های پنهان دانست .

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر احمد تویسرکانی در جلسه شورای قضایی استان کرمان با تأکید بر اهمیت امر شفاف سازی در راستای پیشگیری از وقوع جرم ، گفت : این سازمان در این راستا تاکنون بیش از 160 میلیون سابقه ثبتی را اسکن و به بانک اطلاعاتی خود اضافه کرده است .

وی یکی از عوامل اصلی عدم تحقق برنامه ها را در کشور، سوء مدیریت دانست و افزود : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شناخت هدف و جهت گیری صحیح و درست می تواند موانع و مشکلات را از پیش روی مسئولین بردارد و بدون شک مسئولین باید خدمت به مردم و تلاش در تحقق اهداف را موهبتی الهی دانسته و با تمام توان در جهت تحقق آن گام بردارند .

دکترتویسرکانی سازمان ثبت اسناد را علیرغم محدودیت های موجود از جمله در حوزه مالی ، سازمانی پیشرو در ارائه خدمات خواند و اشاره کرد : متأسفانه در سال های گذشته سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک سازمان قدیمی و بزرگ با بروکراسی دست و پاگیر و فرایندهای سنتی شناخته می شد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در سالیان اخیر و استفاده از فناوری های جدید در کنار بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود توانسته است خود را به عنوان یک دستگاه پیشرو با بیشترین شفافیت به کشور معرفی نماید و این امر بر اساس ارزیابی های مختلف ، مورد تأیید دستگاه های نظارتی می باشد،  

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: امروز برای پیشبرد اهداف عالی کشور نیازمند لحاظ یک فهم مشترک میان تمامی دستگاه ها هستیم و باید بدانیم امور کشور را نمی توان به صورت بخشی و جداگانه اداره کرد و باید تلاش کرد با نگاه فرابخشی، کلان و ملی از هرگونه موازی کاری و هدر رفت امکانات جلوگیری کنیم و در این راستا نیازمند همدلی و تقویت هرسه قوه در کنار یکدیگر هستیم و این امر هیچ منافاتی با اصل تفکیک قوا ندارد.

دکترتویسرکانی دستگاه قضا را دستگاهی حاکمیتی خواند و گفت : با توجه به کمبود امکانات، در نگاه مدیریتی باید تمامی امور اولویت بندی گردد و بدون شک امور حاکمیتی و بخصوص دستگاه قضا نیازمند توجه ویژه است .

وی تاکید کرد: در حوزه اداری نیازمند تحول اساسی هستیم و باید از ظرفیت های بسیار عظیمی که در کشور در حوزه منابع انسانی و نیروی فکری جامعه وجود دارد به بهترین نحو استفاده کرد.

وی افزود: باید با نقشه راه درست و استراتژی صحیح در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.

 

نقل از سایت سازمان ثبت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.