iran flag

مسابقات قرآنی کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد

خبرگزاری میزان- افتتاحیه دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم و اذان کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون فرهنگی قوه قضائیه برگزار گردید.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت و اسناد کشور، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات سراسری قران کریم و اذان کارکنان سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با حضور دکتر تویسرکانی ریاست سازمان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادقی معاونت فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با تاکید بر جایگاه و نقش قرآن در زندگی انسانها خاطرنشان کرد:قرآن کریم کتابی بی بدیل در میان میلیاردها کتاب موجود در جهان است زیرا این کتاب کلام الهی است و باید تلاش کنیم شناخت و آشنایی ما با این کتاب تنها در حد ظواهر باقی نماند و از معنویات آن به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم.
وی افزود: آنچه بیشتر برای ما مفید است شناخت معارف قرآن است که نیازمند به معرفت و عمل به این کتاب آسمانی دارد و همواره باید دقت کنیم که به چه میزان توانسته ایم از این کتاب اللهی بهره مند شویم زیرا خیر دنیا و آخرت ما در قرآن است و قرآن کریم کتابی برای هدایت تمامی انسانها است.
معاون فرهنگی قوه قضائیه قرآن و امامت را مفسر یکدیگر خواند و گفت:بیش از 600 آیه از آیات قرآن کریم ما را به امامت هدایت کرده است و باید کاری کنیم انس با قرآن در زندگی ما بهتر و بیشتر مشهود شود زیرا تنها راه جلوگیری از ذلالت و گمراهی و هدایت بشریت انس با قرآن و آشنایی به معارف آن است.
صادقی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در سالیان اخیر در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی در قوه قضائیه یادآور شد: مسابقات قرآنی در قوه قضائیه به نحوی برنامه ریزی گردیده که درطول سال و طبق برنامه در فصل بهار مسابقات شهرستانی، در تابستان مسابقات استانی، در پائیز مسابقات منطقه ای و در زمستان مسابقات کشوری جریان داشته باشد و در هر دوره سعی در توسعه دامنه شمول این مسابقات شده است؛ بصورتیکه امسال شاهد توسعه مسابقات قرآنی به خانواده های کارکنان محترم قوه قضائیه بوده ایم.
وی با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سالهای اخیر گفت: با اهتمام و عنایت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه فرهنگی شاهد برنامه های خوبی در این سازمان بوده ایم.
لازم به ذکر است امسال مسابقات قرآن و اذان کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سطح استانها با حضور 210 شرکت کننده برگزار شد و 45 نفر از شرکت کنندگان به مسابقات نهایی راه پیدا کردند و در پایان این دوره نفرات برتر کشوری معرفی می گردند.
نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.