iran flag

بهره برداری از سامانه ابلاغ در آینده‌ای نزدیک

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مطرح کرد

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: تلاش ما تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی است و تمامی اقدامات این مرکز نیز در این راستا ساماندهی شده است.

بهره برداری از سامانه ابلاغ در آینده‌ای نزدیکبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در مشهد گفت: تلاش ما تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات قضایی است و تمامی اقدامات این مرکز نیز در این راستا ساماندهی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در گردهمایی مسئولان، کارشناسان و معاونین آمار و فناوری اطلاعات دادگستریهای سراسر کشور در سالن الغدیر مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد با اشاره به اقدامات گسترده قوه قضائیه در زمینه به روز رسانی بهره گیری از فناوریهای نوین افزود: تمامی تلاشهای صورت پذیرفته در این بخش در راستای ارائه هرچه مطلوبتر خدمات به مراجعان به مراکز قضایی در سراسر کشور است و بحمدالله در این زمینه موفقیت های خوبی نیز بدست آمده است.
وی با اشاره به طرح ملی عدالت الکترونیک گفت: در قالب این طرح حدود 50 پروژه تعریف شده و پروژه ابلاغ الکترونیک یکی از مهمترین بخشهای این طرح است و انشاءالله با اجرای این طرح شاهد تحولات زیادی در مجموعه قضایی و با هدف تسهیل دسترسی مراجعان به خدمات قضایی خواهیم بود.
شهریاری با اشاره به ماده 655 قانون آئین دادرسی کیفری افزود: در این ماده و تبصره های آن تلاش بسیار زیادی شده تا بتوان از تمامی خدمات قضایی به صورت الکترونیکی بهره برد که محاسن زیادی به همراه دارد.
وی افزود:سامانه ثبت نام الکترونیک (سنا) نیز از سامانه هایی است که موجب تحولات خوبی در زمینه ارائه خدمات قضایی به مراجعان به دستگاه قضایی خواهد شد و بر بستر اینترنت و دفاتر خدمات الکترونیک قرار دارد و بر این اساس هر شهروندی به خدمات قضایی نیازمند است باید اطلاعات فردی خود را در این سامانه ثبت نام کند.
وی راه اندازی سامانه ابلاغ را نیز از دیگر اقداماتی دانست که در آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت ضمن اینکه این خدمت از امنیت و سطح خدمات خوبی برخوردار است و تمامی شهروندان می توانند با داشتن حساب کاربری و رمز ورود خاص خود از طریق تلفن همراه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و با اجرای آن صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های فرایند دادرسی صورت خواهد گرفت.
شهریاری خاطر نشان کرد: باید قوانین به صورتی تفسیر شود که ارائه خدمات به مردم تسهیل شود و مرکز فناوری آمار و اطلاعات نیز براساس سیاستهای ابلاغی از ناحیه ریاست محترم قوه قضائیه و قوانین بالادستی در این راستا گام برداشته و برخواهد داشت.
نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.