iran flag

رییس دیوان عدالت اداری: شکایت از مصوبه افزایش جریمه‌‌های رانندگی در حال رسیدگی است

 رییس دیوان عدالت اداری: شکایت از مصوبه افزایش جریمه‌‌های رانندگی در حال رسیدگی است

 رییس دیوان عدالت اداری گفت: تلاش می‌شود موضوع شکایت از مصوبه افزایش جرایم رانندگی با اولویت در دستور کار قرار گیرد البته چنانچه مغایر قانون باشد، لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان‌عدالت اداری و در جمع خبرنگاران، وی با بیان اینکه اکنون شکایت از مصوبه افزایش جرایم رانندگی در هیات تخصصی در حال رسیدگی است، افزود: ظرف دو ماه آینده نتیجه بررسی‌ها اعلام می‌شود چراکه باید گزارش هیات تخصصی به هیات عمومی دیوان عدالت‌اداری بیاید.
رییس دیوان عدالت‌اداری درخصوص ساختمان جدید، گفت: برای اینکه مردم دسترسی راحت‌تری به دیوان عدالت‌اداری داشته باشند، دفتر نمایندگی استان تهران را فعال کردیم که از هفته آینده در خیابان بهشت، ساختمان روزنامه رسمی مستقر خواهد بود و مردم می‌توانند به این ساختمان جدید یا به دفتر نمایندگی مراجعه کنند.
منتظری با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که بیشترین مراجعات را دارند، بیشترین شکایات نیز از آنها به دیوان عدالت‌اداری واصل می‌شود که در این میان آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و سازمان تأمین‌اجتماعی نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها است، افزود: کمبود قاضی نه تنها دغدغه ما بلکه دغدغه قوه‌قضاییه است اما سعی خواهیم کرد تا تعداد قضات دیوان عدالت‌اداری افزایش یابد.

دولت هیچ کمکی برای ساختمان جدید دیوان نداشته است
رییس دیوان عدالت‌اداری همچنین در مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان‌عدالت اداری گفت: دولت برای احداث ساختمان جدید دیوان عدالت اداری هیچ کمکی نکرده است.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با بیان اینکه دولت برای احداث ساختمان جدید دیوان عدالت‌اداری هیچ کمکی نکرده است، اظهارکرد: این نهاد قضایی که یکی از افتخارات قوه‌قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، با بیش از 50 دستگاه اجرایی در ارتباط است.
وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به دلیل کمبود فضا فعالیت‌های دیوان عدالت‌اداری را در 7 ساختمان جدا از هم انجام می‌دادیم که این مساله برای قضات، کارکنان و به ویژه مردم زحمت و فشار کاری بسیاری داشت.
منتظری عنوان‌کرد: زمانی که مسئولیت دیوان‌ عدالت‌اداری را برعهده‌ گرفتم، مقدمات خرید زمین با اجازه رییس‌ قوه‌قضاییه فراهم شد و از سازمان زمین شهری، زمین مناسب برای احداث ساختمان جدید را خریداری کردیم.
رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به  مشکلات پیش رو برای احداث ساختمان جدید، گفت: با توجه به اینکه شهردار تهران به لحاظ همجواری، به ساختمان قبلی دیوان عدالت نیاز داشت، با شهرداری وارد مذاکره شدیم و خوشبختانه با کمک شهردار تهران، پروژه احداث ساختمان جدید دیوان عدالت، جزو پروژه‌های مهم شهرداری پیش‌بینی شد.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون در احداث این ساختمان به دیوان عدالت‌اداری هیچ کمکی نکرده است، افزود: از وزیر دادگستری درخواست دارم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، البته هفته گذشته مبلغ بسیار ناچیزی را دریافت کردیم که خجالت می‌کشم مبلغ آن را بیان کنم.
منتظری توضیح داد: برای اینکه بدهی خود را با شهرداری تسویه کنیم باید در بودجه سال‌های آینده اعتبارات لازم لحاظ شود.
رییس دیوان عدالت‌اداری یادآور شد: کلنگ احداث این ساختمان در سال 91 و در روز میلاد امام‌حسین(ع) به زمین خورد و خوشبختانه امروز به برکت دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح ساختمان جدید هستیم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش دیوان عدالت اداری بر این مساله استوار است که مردم در رفاه باشند. هرگاه مردم را در ساختمان مرکزی و ساختمان تجدیدنظر می‌دیدم، شرمنده‌شان می‌شدم که خوشبختانه امروز با افتتاح ساختمان جدید این مشکل حل شده است.
منتظری همچنین از افتتاح دفتر نمایندگی استان تهران دیوان عدالت در ساختمان روزنامه رسمی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امکان دارد، ساختمان جدید از مرکز شهر فاصله داشته باشد، دفتر نمایندگی استان تهران را در ساختمان روزنامه رسمی واقع در خیابان بهشت افتتاح کردیم تا مردم به زحمت نیافتند.

نقل از حمایت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.