iran flag

تعویق بررسی لایحه بودجه ۹۵ در صحن علنی

تعویق بررسی لایحه بودجه ۹۵ در صحن علنی

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه ۹۵ در صحن علنی به تعویق افتاد و به یکشنبه هفته آینده موکول شد، گفت: کمیسیون تلفیق باید جداول و ردیف‌های بودجه 95 را نیز تصویب و گزارش خود را تقدیم هیأ‌ت رئیسه مجلس کند.

فرهنگی-بررسی لایحه بودجه ۹۵ در صحن علنی به تعویق افتاد-کمیسیون تلفیق باید جداول و ردیف‌های بودجه 95 را تصویب کند-حقوق نیوز

به گزارش حقوق نیوز، محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این هیأت، اعلام کرد: بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال 1395 کل‌کشور که قرار بود از روز سه‌شنبه این هفته 17 فروردین‌ماه در صحن علنی آغاز شود، به روز یکشنبه آینده 22 فروردین‌ماه موکول شد.

وی درباره علت این تصمیم هیأت رئیسه مجلس، توضیح داد: کمیسیون تلفیق جداول و ردیف‌های مربوط به بودجه 95 را تاکنون تصویب نکرده است، به همین دلیل هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت رسیدگی به بودجه 95 را تا روز یکشنبه آینده به تعویق بیندازد، تا در این فرصت کمیسیون تلفیق نسبت به بررسی و تصویب جداول و ردیف‌های بودجه 95 اقدام و گزارش خود را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کند.

ضرغام صادقی عضو دیگر هیأت رئیسه مجلس نیز درباره علت این تصمیم هیأت رئیسه مجلس گفت: یکی از دلایل تصمیم، عدم تصویب جداول و ردیف‌های بودجه 95 توسط کمیسیون تلفیق بود.

وی بر همین اساس افزود: علت دیگر تصمیم هیأت رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن بررسی بودجه 95 در صحن علنی، پایان دادن به بررسی لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی پارلمان است.

ضرغام صادقی همچنین گفت: با توجه به اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، با آغاز رسیدگی به لایحه بودجه، امکان تغییر دستور و بررسی طرح یا لایحه دیگری وجود ندارد، لذا هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت ابتدا بررسی لایحه مذکور در صحن علنی به پایان برسد و سپس صحن علنی وارد بررسی بودجه 95 شود./

 نقل از حقوق نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.