iran flag

از آرزوی موفقیت رئیس قوه قضائیه برای حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تا مدیری که مصداق بارز “شرف المکان بالمکین” است

خبرگزاری میزان- مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین منتظری به عنوان دادستان کل کشور با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان عالی قضایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین منتظری به عنوان دادستان کل کشور با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مسئولان عالی قضایی برگزار شد.

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

آیت الله آملی لاریجانی 15 فروردین ماه سال جاری با صدور حکمی حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری رئیس شعبه اول و رئیس کل دیوان عدالت اداری را به عنوان دادستان کل کشور منصوب کرد. پیش از این حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور بود که با توجه به انتصاب وی از سوی مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی از این سمت کناره‌گیری کرد.

«حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در سال ۱۳۲۷ در قم متولد شد. وی شغل قضایی خود را از دادستانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 60 شروع، سپس  از اعضای موسسان سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون پارلمانی وزیر دادگستری در سال ۱۳۶۸، معاون اول دادستان کل کشور؛ در زمان آیت‌الله نمازی و آیت‌الله دری نجف آبادی و مشاور آیت الله شاهرودی زمان تصدی ریاست وی بر قوه قضائیه بوده است. برای مشاهده زندگینامه و سوابق شغلی و تحصیلی دادستان کل کشور به اینجا مراجعه کنید.

دادستان کل کشور: نظارت بر دادسراها و مبارزه با فساد، اولویت‌های اصلی دادستانی کل کشور

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه معارفه‌اش به عنوان دادستانی کل کشور به بیان اولویت‌های خود پرداخت و اظهار کرد: پذیرفتن این مسئولیت به لحاظ جایگاهی که دادستانی کل کشور دارد به دلایلی برای این حقیر سنگین بود و از پذیرش آن ابا داشتم لیکن شرایطی پیش آمد که خود را ملزم به پذیرش این امر و پاسخ مثبت به این دعوت دانستم.

دادستان کل کشور گفت: در همین جا بیان می کنم که پس از پذیرفتن این مسئولیت متعهد و ملتزم هستم که آنچه در توان دارم انجام دهم و به اهداف و خواسته ها و دستورات ریاست قوه قضائیه و آنچه که قانون به عهده دادستانی کل کشور قرار داده است در حد توان جامعه عمل بپوشانم.

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: این امر مستلزم سه امر است که اولین آن توفیق خداوند است و دیگری حمایت و پشتیبانی و همراهی ریاست قوه قضائیه است که در همین جا بیان کردند که از انجام آنچه در توان است دریغ نخواهند کرد و سومین عامل همدلی، همراهی و کمک همه عزیزانی است که تاثیر گذار در تحقق وظایف و مسئولیتهای دادستانی کل کشور هستند خصوصا قضاتی که در دیوان عالی کشور وجود دارند و برخی در دادستانی کل وجود دارند که البته بنده مرزی بین این دو قایل نیستم و برخی همکار مستقیم بنده خواهند بود.

وی افزود: بنده در حد توان و مقدوراتم و در هرجایی که خدمت می کردم به داشتن برنامه معتقد بودم و چرا که اگر انسان برنامه نداشته باشد نمی تواند به موفقیت قابل قبول برسد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: نکته دوم داشتن عده و عده است و دادستانی کل ظرفیت فوق العاده ای دارد که به برخی از آنها ریاست قوه قضائیه اشاره کردند همچنین عضویت دادستانی در شورای بورس، فضای مجازی و پول و اعتبار نکته مهمی است و باید ببینیم که چه پیامی دارد، درواقع بیش از 70 مسئولیت به عهده دادستان کل کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: من شخصا به دنبال عنوان به یدک کشیدن نیستم و از سر خلوص می گویم که سمت و عنوان و نام اهمیتی ندارد و اگر انسان بتواند با زمینه هایی که فراهم شده خدمتی کند مهم است.

وی افزود: زمینه کار در دادستانی کل بسیار زیاد است و اولویت هایی که در دادستانی باید لحاظ کنیم در ابتدای امر نظارت بر دادسراها است که هم باید نظارت تامین شود و هم باید امکانات آن فراهم شود و این اولویت ها را از رئیس قوه قضائیه مشورت گرفتم و البته خود بنده هم بی نظر نیستم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بیش از 360 دادستان در کل کشور فعالیت دارند گفت: در تحقق خاص و آرمان و دستورات مقام معظم رهبری دادستانی وظیفه سنگینی دارد چرا که بحث اقتصاد مقاومتی تنها متوجه دولت نیست و قوه قضائیه و مجلس هم وظایفی بر عهده دارند از طرفی دادستانی کل از بعد نظارتی و هم از این نظر که در شوراها و جایگاه هایی حضور دارد می تواند تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: دولت بداند که قوه قضائیه و شخص بنده برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستورات و راهنمایی های مقام معظم رهبری هر جایی که کمکی از ما بربیاید کمک می کنیم و همه بار نباید روی دولت باشد و این تعهد را به دولت می دهم در آنچه که وظیفه ما است درخدمت خواهیم بود اما تعامل باید طرفینی باشد تا با اقدام به عمل اقتصاد مقاومتی محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطر نشان کرد: اولویت سوم دادستانی بحث مبارزه با مفاسد است که باید در اولویت قرار گیرد البته انجام این امور و کشیدن این بار سنگین تنها نمی تواند برعهده دادستان باشد و حتما نیازمند راهنمایی عزیزان در دیوان عالی کشور و در مجموعه های دیگر است.

در این میان مسئولان قضایی نیز پس از انتصاب حجت الاسلام و المسلمیمن منتظری به عنوان دادستان کل کشور با اظهاراتشان بر عملکرد مثبت وی صحه گذاشتند.

آیت الله آملی لاریجانی: حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیش از 30 سال خدمت از چهره‌های خدوم هستند

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم معارفه دادستان کل کشور گفت: حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیش از 30 سال خدمت در دستگاه قضایی از چهره‌های خدوم هستند و امیدوارم در منصب دادستانی هم موفق عمل کنند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه: انتصاب جناب آقای منتظری در جایگاه دادستان کل کشور انتصابی بسیار شایسته و مغتنم است

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و دادستان سابق کل کشور در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین منتظری به عنوان دادستان کل کشور گفت: انتصاب جناب آقای منتظری در جایگاه دادستان کل کشور انتصابی بسیار شایسته و مغتنم است و امیدوارم ایشان و همکارانشان در جهت ایفای نقش و جایگاهی که مورد انتظار رئیس قوه قضائیه و قانونگذار است، گام‌های بلند و ماندگاری بردارند.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری: حجت الاسلام و المسلمین منتظری در هرجایگاهی قرار بگیرند به آن جایگاه اعتبار می‌بخشند

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

علی اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با بیان اینکه معتقدم جناب آقای منتظری در هر سمتی که در قوه قضائیه قرار بگیرند موجبات ارتقای آن جایگاه خواهند شد، گفت: ایشان مدیری ولایی، پرکار، پر تلاش و کاردان هستند و از قاطعیت لازم نیز برخوردارند و مصداق بارز شرف المکان بالمکین هستند و در هرجایگاهی قرار بگیرند به آن جایگاه اعتبار می‌بخشند.

وی افزود: بنده با توجه به شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم که با اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر راهبردهای قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری نسبت به اجرای قانون در جامعه و احقاق حقوق عامه در سمت جدید نیز گام برمی‌دارند.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری تصریح کرد: اگرچه از دوری شخصیت والایی همچون جناب آقای رئیسی مغموم هستیم ولی خوشحالم که ایشان در جوار ثامن الحجج (ع)  قرار گرفتند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری در در رأس دادستانی کل کشور، موجب رشد و ارتقاء دستگاه قضا می‌شود

دادستان کل کشور از نگاه مسئولان قضایی

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در پیام تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین منتظری به عنوان دادستان کل کشور، گفت: انتصاب جنابعالی به سمت دادستان کل کشور را تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیقات روزافزون شما در این مسئولیت در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت مقام عظمای ولایت را مسالت دارم،  یقیناً حضور حضرتعالی که فردی متعهد و با تجارب و اندوخته‌های مدیریتی در مسئولیت‌های خطیر قضایی هستید در رأس دادستانی کل کشور، موجب رشد و ارتقاء دستگاه قضا خواهد شد.

نقل از میزان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.