iran flag

ارائه گزارش دستاوردها و عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نماز جمعه تهران

toyserkany6

دکتر تویسرکانی در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه تهران به ارائه گزارشی از دستاوردها و عملکرد این سازمان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر توسعه ثبت رسمی در کشور گفت: در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری از جمله موضوعاتی که بر آن تاکید شده؛ توسعه ثبت رسمی در کشور است و بدون شک توسعه ثبت رسمی باعث شفاف سازی و جلوگیری از بروز فساد شده و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع خود بهترین گواه بر اهمیت توجه به ثبت رسمی در کشور است.

وی افزود:متاسفانه بخش عظیمی از دعاوی مطروحه در محاکم قضائی ناشی از معاملات عادی و عدم توجه به نقش و جایگاه ثبت رسمی در کشور است و مردم عزیز عنایت داشته باشند که توجه به ثبت رسمی بهترین راه برای کاهش دعاوی حقوقی است.

معاون رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اصلاح فرآیندها و بهبود روش ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالیان اخیر در راستای کاهش فساد و توجه به مطالبات مردم در سازمان ثبت اسناد و املاک بسیاری از روش های سنتی اصلاح گردیده و امروز می توانیم سازمان ثبت را سازمانی پیشرو در این زمینه بدانیم.

وی سازمان ثبت را سازمانی با دربرگیرندگی فراوان خواند و گفت: در سال گذشته بالغ بر 74 میلیون و 600 هزار خدمت به مردم ارائه گردیده است که خوشبختانه بیش از 88 درصد این خدمات با استفاده از شیوه های نوین و بصورت الکترونیک صورت گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: استفاده از شیوه های نوین در سازمان سبب کاهش مکاتبات غیرضروری و جلوگیری از بسیاری مفاسد شده و ما شاهدیم با استفاده از فناوری های نوین بسیاری از مراجعات غیر ضروری را که در گذشته باعث تحمیل هزینه های پنهان فراوانی بر سازمان و کشور شده بود حذف گردیده است.

وی اصلاح فرآیندها و بهبود روشها را باعث افزایش بهره وری دانست و خاطرنشان کرد: داشتن نگاه تخصصی و کارشناسانه به وظایف می تواند باعث افزایش بهره وری گردد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود : هرچند ما با نقطه مطلوب فاصله داریم اما خوشبختانه سازمان در سنوات گذشته با نگاه کارشناسانه و علمی به وظایف خود توانسته خدمات درخوری به مردم عزیز ارائه نماید که آثار آن در جامعه کاملا مشهود بوده ؛ البته راهنمایی های مردم می تواند ما را بهتر و بیشتر در اصلاح این فرایندها کمک نماید.

تویسرکانی گفت: با وجود فقدان بسیاری از سوابق ثبتی بعلت استفاده از روش های سنتی در گذشته، سازمان توانسته است بیش از 13 میلیون سند جدید به هموطنان تحویل دهد که صدور این اسناد سبب تهیه سوابق ثبتی و بانک اطلاعاتی عظیمی در سازمان شده و این امر محقق نمی شد مگر با تلاش شبانه روزی و بدون شک صدور این اسناد با استفاده از شیوه های نوین می تواند باعث کاهش بسیاری از هزینه ها و و جلوگیری از بروز بسیاری مفاسد در کشور بشود.

وی افزود: در راستای شفاف سازی در سال گذشته بیش از 20 میلیون پیامک برای خدمات گیرندگان از این سازمان ارسال شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر استقرار نظم در جامعه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند و در این راستا ما در حوزه اداری به سرعت نیازمند اصلاح روش ها و افزایش بهره وری می باشیم و باید بدانیم عمده مفاسد موجود در کشور در حیاط خلوط و بی خبری جامعه صورت می گیرد .

وی گفت : ما در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که دارای قدمت بیش از 100 سال می باشد باید تصمیمات جدی می گرفتیم و تمامی اقدامات انجام شده در سالیان اخیر در همین راستا بوده که خوشبختانه امروز با صراحت می توان گفت نتایج تصمیمات و اقدامات صورت گرفته در سازمان مشهود بوده و برای مردم کاملا ملموس است.

نقل از سایت سازمان ثبت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.