iran flag

جلسه تودیع و معارفه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد

جلسه تودیع و معارفه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد

جلسه تودیع و معارفه هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد

جلسه تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران صبح امروز در محل کانون برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،‌ در این مراسم دکتر احمد تویسرکانی؛ معاون قوه قضاییه و ‌رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، انجم شعاع؛ معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرادی؛ مدیرکل اسناد و سردفتران سازمان ثبت،‌کارگر؛ معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت، میرنظامی؛ مدیرکل دفتر ریاست،روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اعضای هیات مدیره پیشین و جدید کانون حضور داشتند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ابتدای این مراسم به برگزاری انتخابات کانون هر سه سال یکبار اشاره کرد و گفت: در پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران 39 سردفتر و 17 دفتریار کاندیدا بودند که پس از بررسی صلاحیت آنان براساس ضوابط و مقررات، همه نامزدها مورد تایید قرار گرفتند و در نهایت انتخابات در دهم اردی بهشت ماه برگزار شد.

وی در پایان سخنان خود از همه برگزار کنندگان این انتخابات و همچنین هیات نظارت بر انتخابات قدردانی کرد.

دکتر تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه، مقام شهدای هفتم تیرماه سال 1360 و یاد دکتر بهشتی را به عنوان معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران گرامی داشت.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که دوره دیگری از هیات مدیره کانون با سابقه ای خوب و درخشان به پایان رسید،‌ به همکاری  و همگرایی این دوره هیات مدیره کانون با سازمان ثبت اشاره کرد و اظهار داشت: این مرحله تکاملی و تحولی در حوزه خدمت رسانی به خوبی انجام شد و باید این جریان تکامل را به فال نیک گرفت و تبریک گفت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این حرکت رو به رشد باسرعت و تداوم ادامه یابد،افزود: در ابتدای ورورد به سازمان ثبت اعلام کردم که حوزه سردفتری نیازمند تحول و کیفی سازی است و خوشبختانه به مرور زمان جایگاهی مناسب امرسردفتری وکتابت بالعدل و مرجعی مورد قبول واعتماد ایجاد شد و همه مردم به این مجموعه اعتماد کامل پیدا کرده اند.

 رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اقدامات ارزشمند در حوزه ثبت رسمی کشور،‌گفت: این اقدامات می تواند مبنای بسیاری از تصمیم گیری های مهم باشد. در این دوره هیات مدیره خدمات خوبی انجام شد و خدمات ثبت الکترونیک اسناد شکل گرفت و امروزه همه فعالان درحوزه ثبت رسمی اسناد، شاهد هستند که از یک فضای سنتی به فضای جدید وارد شده ایم که در این مسیر با سرعت، دقت و امنیت کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم ثبت از یک فرآیند محدود و سنتی به یک وضعیت سیستمی و دقیق و قابل اعتماد تبدیل شده است،‌اظهار داشت: این دقت، سرعت و امنیت  باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه و اقدامات ثبت رسمی در کشور شده است و علی رغم همه این موارد، همچنان نیازمند توسعه جدی ثبت رسمی در کشور هستیم.

تویسرکانی به ابلاغ سیاستهای مقام معظم رهبری در بند 67 برنامه توسعه کشور اشاره کرد و گفت: توسعه در جامعه و افزایش جمعیت و مراودات مردمی اقتضا می کند که نظامات جدید انجام شود و کمتر شاهد تولید عاوی و بی نظمی درجامعه باشیم. یکی از این موضوعات سندرسمی است که امروزه به خوبی درک می شود بخش زیادی از پرونده های ناشی از بی نظمی ها در الزام ثبت رسمی در قراردادها و معاملات است و در همه بخشها به لحاظ توسعه جامعه نیازمند انتظام هستیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سابقه طولانی نظام سردفتری کشورمان اشاره کرد و افزود: این نظام ریشه دار و دارای سابقه ای 80 ساله است اما امروزه مراودات بسیار متفاوت و پیچیده شده و شیوه های چند دهه قبل با حوزه نظامات اداری مردم را راضی نگه نمی دارد و نیازمند تحول کیفی سازمان با نیازمندی های جامعه و توقعات مردم هستیم.

وی به آغاز این تحول درهمه حوزه ها به ویژه حوزه دفاتر اسنادرسمی اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر راهی سخت و سنگین بود و برخی گمان می کردند ساماندهی مهیا نباشد و این مهم محقق شد و اعتماد ایجاد شده درمجموعه سازمان ثبت و نهاد سردفتری شکل گرفت.

تویسرکانی به از بین رفتن دغدغه مردم در حوزه سردفتری امروز تاکید کرد و کیفی سازی در زمینه اسناد را نیازمند اهتمام همه دست اندرکاران دانست.

رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور گفت: امروزه درحوزه دفاتر اسنادرسمی دو مقوله را شاهد هستیم، اول سوابق که محصول فعالیت دفاتراست و شاید حدود 300 میلیون سابقه ثبتی در دفاتر وجود داشته باشد و صدها هزار دفتر اسناد که خلاصه مجموعه اوراق مربوط به اسناد را در خودجای داده اند، باید با جسارت و تلاش این مهم در این مقطع زمانی شکل یابد.

تویسرکانی در ادامه سخنان خود با تبریک به اعضای هیات مدیره جدیدکانون سردفتران و دفتریاران، از اعضای پیشین این کانون قدردانی کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به سردفتران و دفتریاران توصیه کرد که به منتخبین خود در هیات مدیره کانون اعتماد کنند و نهایت همکاری را با آنان مبذول دارند تا با وحدت نظر با مشکلات و سختی ها روبرو شوند.

وی همچنین به هیات مدیره جدید این کانون توصیه کرد همگرایی و همدلی را افزایش دهند و کار را در هیات مدیره کانون از ابتدا معنوی انجام دهند که قصد قربت و خلوص نیت در کارهای سخت و سنگین  همیشه مددکار است.

تویسرکانی اظهارداشت: نیازمند ارتقا کیفیت در حوزه دفاتر اسنادرسمی هستیم و باید معبر مطمئنی برای ارایه خدمات ایجاد کنیم. بخشی از کیفی سازی انجام شده و بخشی از امور باقی مانده و کیفی سازی در حوزه دفاتر اسنادرسمی باید به شکلی حل شود. ما نیازمند آرشیو کردن و تصویر برداری ازچند صد میلیون اسناد هستیم.

رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اینکه نهاد سردفتری نهادی است که کار حاکمیتی انجام می دهد، گفت: کار سردفتران اسنادرسمی مورد تاکید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، اقدام سردفتران در حکم یک رای مرجع قضایی است و همه باید ملتزم به رعایت مقررات باشیم و در این راستا نیازمند آموزش های فراگیر تخصصی، حقوق و یا حتی آموزشهای رفتاری و فرهنگی هستیم.

وی به مسئولیت کانون سردفتران و دفتریاران در حوزه این آموزش ها اشاره کرد و آموزش های رفتاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا باید در جهت مشارکت عمومی همکاران در سراسر کشور و همچنین استانها فعال باشیم و با ابزار مناسب اهداف را پیش ببریم.

رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در پایان سخنان خود به اعضای هیات مدیره جدید کانون توصیه کرد، افزایش بوروکراسی موجب توسعه نمی شود و نباید چنین تصور کرد، بلکه حتی کاهش بروکراسی و هزینه های جاری و کمک به توسعه مراکز استان ها، کیفی سازی خدمات و ارتقای خدمت را موجب خواهد شد.

تویسرکانی گفت: در مسیرسختی قرار داریم که محل رجوع مردم است و ما وظیفه داریم خدمات بهتری به مردم ارایه کنیم و با دقت و جدیت کارها را انجام دهیم.

نقل از سایت کانون مرکز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.