iran flag

فرمانده نیروی انتظامی :برای نقل و انتقال خودرو تابع قانون هستیم

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش بهداری کل ناجا با اعلام این مطلب گفت: ما در موضوع نقل و انتقال خودرو و مسئولیت آن تابع قانون خواهیم بود و اگر نمایندگان مجلس در رأی‌گیری جدید مصر باشند که مسئولیت نقل و انتقال خودرو با دفاتر اسناد رسمی باشد ما هم قانون را می‌پذیریم و صرفا کار تعویض پلاک را انجام می‌دهیم.

وی افزود: اگر ناجا اصرار می‌ورزد که کار نقل و انتقال خودرو و ثبت آن توسط این سازمان انجام شود صرفا به این دلیل است که نمی‌خواهد به شهروندان هزینه مضاعفی تحمیل شود و وقت آنها گرفته شود و گرنه دلیل دیگری ندارد.

*‌پلیس افتا از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند

احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر ماهیت پلیس افتا گفت: پلیس افتا یا همان امنیت فناوری تبادل اطلاعات با دستور ستاد کل نیروهای مسلح از هفته آینده به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پلیس بحث ایجاد امنیت در فضای مجازی را به عهده خواهد داشت زیرا در دهه گذشته با توجه به نوع توسعه فضای مجازی نیاز به تعریف جدیدی برای برقراری امنیت وجود داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که تمام کشورهای توسعه یافته امنیت در فضای سایبری را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند، گفت: در این راستا ما هم سازماندهی‌های جدیدی انجام دادیم و در بازرسی‌هایی که از کشورهای پیشرفته داشتیم موفق شدیم از آن‌ها الگوبرداری‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که برقراری امنیت در فضای مجازی و سایبری مربوط به مرزها نیست، گفت: بر اساس همکاری‌های خود با پلیس بین‌الملل مقرر شده تا با توجه به بسترهای اطلاعاتی موجود در بخش‌های خصوصی و دولتی امنیت را برقرار کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که امنیت سیستم‌ها و شناسایی هکرها مورد توجه ناجا است، گفت: دیگر سارقان مانند گذشته به صورت فیزیکی دست به سرقت نمی‌زنند به همین دلیل نیاز است جور دیگری با آنها برخورد شود.

* شبکه‌های سازمان یافته قصد منحرف کردن نوجوانان و جوانان ما را دارند

احمدی‌مقدم با اشاره به این مطلب که شبکه‌های سازمان یافته می‌کوشند تا به نام جهانی‌سازی و توسعه فرهنگ دست به توسعه و گسترش بی‌بند و باری بزنند، گفت: متأسفانه کشورهای توسعه یافته و استکباری با گسترش این شبکه‌ها قصد تحمیل افکار خود در کشورهای کمتر توسعه یافته را دارند.

وی ادامه داد: امروز بیش از 70 شبکه ماهواره‌ای در جهت توسعه رفتارهای ضد اخلاقی فعالیت می‌کنند و این در حالی است که امروز جریان هجوم فیلم‌های مستهجن نیز به دنبال سوء استفاده از شهوات جوانان ما است.

وی افزود: تا به امروز در سال جدید با بیش از 20 باند که در زمینه ابتذال جوانان فعالیت می‌کردند برخورد شده و بسیاری از پارتی‌های شبانه شناسایی و منهدم شده است.

* قانون جدید مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در حال اجرا است

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات ناجا پس از تشدید و ابلاغ قانون جدید مبارزه با مواد مخدر گفت: خوشبختانه به محض ابلاغ این قانون تمامی پلیس‌های تخصصی اجرای آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: مجرمینی که دست به ارتکاب اینگونه جرائم از تولید و توزیع می‌زنند باید بدانند که مجازات سختی در انتظار آنها است.

* حفاظت از شخصیت‌ها از سوی کمیسیون حفاظت در شورای امنیت ابلاغ می‌شود

احمدی مقدم در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به ترورهای اخیر نقش پلیس در برقراری امنیت چیست، گفت: باید توجه داشته باشیم که پلیس وظیفه ایجاد امنیت عمومی در جامعه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: اگر کسی به واسطه شغل و نوع فعالیتش نیاز به امنیت بیشتری دارد مانند یک طلافروش باید به شرکت‌های حفاظتی خصوصی مراجعه کند و از آنها کمک بخواهد.

وی افزود: کمیسیون حفاظت شورای امنیت تصمیم‌ می‌گیرد که چه سازمانی، از چه شخصیتی و با چه تعداد نیرویی حفاظت کند.

احمدی مقدم تصریح کرد: پیش از این تعدادی از افرادی که نیاز به حفاظت داشتند از سوی سپاه تحت حفاظت قرار می‌گرفتند اخیرا نیز تعدادی توسط ناجا تحت حفاظت قرار گرفته‌اند.

* به وزارت بهداشت پیشنهاد کردیم در واحدهای راهور جاده‌ای پزشک استقرار یابد

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به این مطلب که اولین واحدی که در تصادفات جاده‌ای و حوادث جاده‌ای به صحنه وقوع حادثه می‌رسد واحدهای راهور جاده‌ای ناجا است، گفت: به وزیر سابق بهداشت و وزیر فعلی بهداشت پیشنهاد کردیم تا در هر خودروی جدید پلیس جاده‌ای یک پزشکی به صورت قراردادی یا استخدامی مستقر شود تا به این ترتیب بسیار از حوادث جاده‌ای بدون فوتی ختم به خیر شود.

وی افزود: البته پیش از اینکه وزرای بهداشت این طرح را بپذیرند ما گشتی‌های خود را به مسئولین امداد اولین مجهز کرده‌ایم.

* بهتر است اطلاع‌رسانی درباره مواردی همچون دستگیری یک جاسوس بدون شتاب انجام شود

احمدی مقدم همچنین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر تفاوت در نحوه اطلاع‌رسانی درباره دستگیری یک جاسوس و تکذیب این موضوع گفت: معتقدیم که هر خبری پیش از آنکه اطلاع‌رسانی شود می‌بایست مورد ارزیابی قرار بگیرد و فرآیندهای لازم برای منتشر شدن آن طی شود تا چنین اتفاقی نیفتد.

وی افزود: به نظر من در اطلاع‌رسانی این موضوع اندکی شتاب شد که باعث شد چنین نتیجه‌ای در بر داشته باشد.
انتهای پیام/ب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.