iran flag

دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس

۴ وزیر مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ بررسی درخواست تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت

 
هفته آینده، وزرای علوم، بهداشت، اقتصاد و راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون‌ها می‌آیند؛ ضمن آنکه درخواست تحقیق و تفحص تعدادی نمایندگان از وزارت بهداشت بررسی می‌شود.
۴ وزیر مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ بررسی درخواست تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هفته آتی ( 7 تا 10 شهریور ماه) اعلام شد که به شرح زیر است:

1- کمیسیون اصل 90 به ادامه بررسی کارشناسی طرح‌های ارائه شده به کمیسیون طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مقامات و مدیران با حضور نمایندگی از دولت، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی، مرکز پژوهش‌ها، قوه قضاییه و ستاد کل نیروهای مسلح نیز می‌پردازد.

همچنین این کمیسیون قرار است علاوه بر تصویب نهایی این دو طرح، در مورد طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص نیز تعیین‌تکلیف کند.

2-کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی نیز بررسی طرح الحاق دو ماده به عنوان 192 مکرر یک و 192 مکرر دو به قانون آیین‌نامه داخلی و طرح ممنوعیت اشتغال به کار محکومان ناشی از تحقیق و تفحص در مشاغل حساس مدیریتی دولتی را در دستور کار دارد.

3-کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم  به بررسی چارچوب، شاخص‌ها و جداول کلان مندرج در لایحه می‌پردازند.

4-کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته آینده ضمن بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور نمایندگان متقاضی، بررسی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان را در دستور کار قرار داده است.

همچنین این کمیسیون ضمن بررسی لایحه عضویت ایران در انجمن فرهنگستان‌ها و مجامع علمی آسیا، میزبان وزیر علوم برای پاسخگویی به سوال دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا است.

5-کمیسیون اقتصادی هفته آینده بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم و جمع‌بندی و ارائه گزارش و همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را در دستور قرار دادند.

وزیر اقتصاد هفته آینده برای پاسخ به سوال 9 نماینده مجلس به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

6-کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز ضمن بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه برنامه ششم، به بررسی موضوع امنیت آب کشور با حضور مسوولان ذی‌ربط می‌پردازد.

7-کمیسیون انرژی در جلسات هفته آینده بررسی سوالات نمایندگان از وزرای نفت و نیرو را در دستور کار قرار دادند.

8-کمیسیون برنامه و بودجه نیز ضمن جمع‌بندی نهایی گزارش کارگروه‌ها درباره لایحه برنامه ششم، به بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می‌پردازند.

9-کمیسیون بهداشت و درمان هفته آینده به بررسی و جمع‌بندی پیشنهادات مربوط به برنامه ششم توسعه می‌پردازند. همچنین این کمیسیون بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس از وزارت بهداشت را با حضور نمایندگان درخواست‌کننده و وزیر بهداشت را در دستور کار قرار دادند.

10-کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، بررسی لوایح مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اصلاح تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور و الحاق دولت ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی را در دستور کار قرار داده است.

همچنین این کمیسیون به بررسی طرح‌های ساماندهی اتباع بیگانه، تقویت و توسعه سازمان بسیج رسانه و ساماندهی حقوق و دستمزدهای بخش عمومی ویژه مقامات و مدیران می‌پردازد.

11- کمیسیون صنایع و معادن نیز ضمن ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، بررسی لایحه موافقتنامه بین ایران و قبرس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بردرآمد به انضمام پروتکل الحاقی را در دستور قرار داده است.

همچنین این کمیسیون ضمن بررسی لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست‌وپنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست به بررسی طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌پردازند.

12-کمیسیون عمران نیز بررسی لایحه اصلاح تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و کلیات طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان را در دستور کار قرار داده است.

وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ارائه گزارشی در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه زمین و مسکن به سوالات 11 نماینده مجلس پاسخ می‌دهد.

بازدید اعضای کمیسیون عمران از آخرین وضعیت عمرانی استان اردبیل از دیگر موارد کاری این کمیسیون است.

13-کمیسیون فرهنگی هفته آینده ضمن جمع‌بندی و ارائه گزارش بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم، رسیدگی به طرح اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک را در دستور کار قرار داده است.

استماع گزارش معاونت نظارت مجلس و بررسی طرح تلقیح قوانین ورزشی از دیگر موارد کاری این کمیسیون است.

14-کمیسیون قضایی و حقوقی نیز هفته آینده ضمن استعماع گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی توسط ریاست این نهاد به بررسی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی می‌پردازند.

رسیدگی به طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی و طرح الغاء برخی قوانین و طرح مبارزه با جرائم اقتصادی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

کارگروه‌های این کمیسیون نیز بررسی لایحه اجازه، اجاره و استملاک اتباع دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی در ایران، لایحه مقابله با تقلب بر تهیه آثار علمی، طرح صدور چک و لایحه حمایت از کودکان و نوجوان در دستور کار خود قرار داده است.

15-کمیسیون کشاورزی بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و عراق، بررسی جمع‌بندی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام بین ایران و جمهوری آذربایجان و طرح یک فوریتی جامع توسعه و عمران روستایی کشور را در دستور کار دارد.

همچنین این کمیسیون سه نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی خواهد داشت./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.